خشکی زاینده رود در طول سالهای اخیر و قطع جریان آب در مقاطع مختلف، مشکلات زیادی در بخشهای گوناگون ایجاد کرده است اما از آن مهم تر از همه این موارد اینکه نبود زاینده رود اصفهان را به فقر محیط زیست دچار کرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاین، در سال‎های اخیر اصفهان با نابه‎سامانی‎های زیست محیطی روبرو بوده است، ناهنجاری‎های محیطی که به دلیل آب و هوای خشک و کمبود بارش و همچنین خشکی زاینده رود محیط زیست اصفهان را تحت تأثیر خود قرار داد و با مشکل روبرو کرد و  نبود زاینده رود اصفهان را به فقر محیط زیست دچار کرد.

معضلی که در سال‎های اخیر دغدغه بزرگ مردم شد و بسیاری از مسئولان با دادن وعده‎هایی برای حل این مشکلات به مقام رسیدند اما هیچگاه این وعده‎ها به مرحله عمل نرسید.

نمونه بارز این وعده‎ها انتخابات 7 اسفندماه سال جاری بود که مردم برای حل مشکلات خود پای صندوق‎های رأی رفتند و نامزدهای انتخابات هم برای جلب توجه مردم وعده‎هایی دادند که برای به تحقق رسیدن آنها باید صبر و نگاه امیدوارانه داشت.

آب و محیط زیست اولویت مردم اصفهان هستند

دانشیار روابط بین‌الملل در گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: اولویت مردم اصفهان آب و محیط زیست سالم است.
وی افزود: در انتخابات سال جاری نمایندگان وعده‎های زیادی در خصوص حل مشکلات آب و محیط زیست اصفهان دادند که متأسفانه نمایندگان بدو ورود به مجلس درگیر بازی‎های سیاسی شدند و به اولویت‎های مردم توجه نکردند.

علی امیدی ادامه داد: یکی از نمایندگان فعلی به مردم وعده داده بود که مشکل آب اصفهان را حل می‎کند، اما آیا مشکل آب اصفهان حل شد.

وی گفت: نمایندگان پس از ورود به مجلس باید به وظابف خود توجه و وعده‎ها را عملی کنند، گفت: اگرچه نمایندگان وظیفه اجرایی در مجلس ندارند، اما باید دید چرا این وعده ها را به مردم می‎دهند.

وی در پایان گفت: نمایندگان باید به اولویت‎های مردم توجه داشته باشند،

برای نجات محیط زیست درخت بکاریم

 یکی از دیگر از الویت‎های اصفهان مسئله محیط زیست است که با چالش‎های فراوانی روبرو است، اصفهانی که دارای گونه‎های گیاهی فراوانی است و از این جهت با اروپا برابری می‎کند.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد اظهار کرد: کاشت درختان به معنای فراهم کردن اکسیژنی است که ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم.

وی افزود: ما با حیات درختان زنده‌ایم. حیات انسان، گیاه و نبات به یکدیگر مرتبط است. خاک زمانی زنده است که درخت در آن باشد و اگر درختی نباشد مرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از شهرهایی که به دلیل فراموش شدن محیط زیست در معرض آسیب است اصفهان است و صنایع منجر به آلوده شدن محیط زیست شده است و اجازه تنفس را از اصفهان گرفته است.

باید به سمت کاشت گیاهان ریشه دار و تلطیف هوا برویم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه، در برنامه اصفهان 1400 و در برنامه سالیانه بودجه 95 شهرداری اصفهان یک نگاه ویژه به تملک پهنه‎های بزرگ فضای سبز و ارتقا سرانه فضای سبز برای شهروندان شده است.

وی در بیان چالش‎های زیست محیطی اصفهان گفت: متاسفانه سال‌هاست که اصفهان از آلودگی هوا رنج می‌برد و اثرات زیست محیطی خشکی زاینده رود به شدت بر آلودگی هوا تاثیر گذاشته است.

رضا امینی ادامه داد: باید به سمت کاشت گیاهان ریشه دار و تلطیف هوا برویم و در مدیریت مصرف آب برنامه ریزی داشته باشیم و با کاشت درختان کم مصرف و با برگ‌های مسطح از آلودگی هوا بکاهیم.

به گزارش خبرآنلاین، باید دید با تمهیداتی که مسئولان در جهت حفظ محیط زیست و همچنین وعده‎هایی که مسئولان برای احیای آب زاینده رود دادند آیا سال 95 اصفهان سال نجات از فقر زیست محیطی خواهد بود یا خیر.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =