معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مواردی که جایگاه معلمی و قداست آن را محفوظ نگه می دارد اعاده مرجعیت فکری و فرهنگی معلم است و در صورتی که این فرایند به درستی اتفاق بیفتد منزلت اجتماعی وی نیز حفظ می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین تجلیل از معلمان شایسته و برتر استان مرکزی که با حضور مسؤولان استانی و کشوری در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، گفت: نظام تعلیم و تربیت یک نظام فرادستگاهی است که سه وظیفه مهم شامل ملت سازی، تربیت نیروی انسانی و نظام سازی را به عهده دارد.
وی اظهار کرد: در این نظام معلمان نقش بسیار سنگینی به دوش دارند و تربیت دولتمردان و دانشمندان جامعه به دست توانای آن ها صورت می گیرد؛ لذا معلمی به مانند روحانیت جایگاه ویژه قدسی دارد، بنابراین باید مراقب باشیم که این قداست نه تنها از بین نرود؛ بلکه همواره مستدام باقی بماند.
حجت الاسلام محمدیان ابراز کرد: یکی از مواردی که جایگاه معلمی و قداست آن را محفوظ نگه می دارد اعاده مرجعیت فکری و فرهنگی معلم است و در صورتی که این اتفاق بیفتد منزلت اجتماعی وی حفظ می شود.
وی تاکید کرد: لازم به ذکر است حفظ منزلت اجتماعی معلم نیز در گرو این است که صلاحیت حرفه ای خود را تقویت کند و با سلاح علم و دانش همواره اقتدار خود را در بین مخاطبان خود حفظ کنند.
حجت الاسلام محمدیان در ادامه سخنان خود به موضوع اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشت معلمان اشاره، کرد و گفت: دولتمردان باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند هرچند که کار معلمی مانند به مانند کارمندی نیست و معلمان علاوه بر انجام وظایف اصلی خود باید مشاوره فکری و اخلاقی به دانش آموزان بدهند.
وی افزود: معلمان همواره باید مطالعات علمی خود را افزایش داده و اطلاعات علمی خود را به روز کنند؛ لذا باید انجمن های علمی معلمان فعال شود و در تولید محتوای آموزشی بیشتر تلاش کنند.
حجت الاسلام محمدین ضمن قدردانی از تلاش همه معلمان یادآور شد: گرامیداشت روز معلم اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در کیفی سازی آموزش و پرورش، ارتقای سطح برنامه های حمایتی از معلمان و سرمایه گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان کانون اصلی خلق دنیای آینده، مشارکت همه جانبه و اهتمام جدی تر داشته باشند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =