تسنیم نوشت: وزیر دفاع گفت: سیستم پدافندی و راهبردی اس 300 را در خدمت پدافند خاتم‌الانبیا(ص) قرار دادیم، و مشابه همین سیستم با کارکرد و عملکرد همین سیستم را در داخل طراحی کردیم و امسال آن را به خط تولید می‌رسانیم.

حسین دهقان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: امروز این توفیق نصیب ما شد تا در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) حضور پیدا کنیم و بازدیدی از مجموعه سیستم‌هایی مختلفی که در امر راهدارها و جست‌وجو‌گرها که در این مجموع داریم، مورد بازدید قرار دهیم.

وی ادامه داد: با بررسی و قابلیت‌ها و نیازهایی که در آینده بایستی در جهت تکمیل‌آرایی و سیستم‌ها و آنچه که در حلقه‌های مختلف و در سطوح مختلف در پدافندی نیاز داریم و آنها را تکمیل کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: بحمدالله امروز اینطور می‌توان گفت که آنچه که داریم کفایت نیازمان را در بحث رداری کشف، تعقیب و درگیری‌ها می‌کند و آنچه که در بحث سیستم‌های پدافندی، موشکی نیاز داریم در داخل ساخته می‌شود و بدون اینکه اتکایی به دیگران داشته باشیم.

سردار دهقان تصریح کرد: در همین زمینه باید گام‌های بلندتری برداریم که تعریفاتی نیز در این زمینه انجام شده و با برنامه قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا(ص) نیز هماهنگ هستیم تا آنها را تامین کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید به ملت عزیزمان بگوییم که بحمدالله سیستم پدافندی و راهبردی اس 300 را در خدمت پدافند خاتم‌الانبیا(ص) قرار دادیم، البته مشابه همین سیستم با کارکرد و  عملکرد همین سیستم را در داخل طراحی کردیم و امسال آن را به خط تولید می‌رسانیم.

(توضیح: منظور سردار دهقان از مشابه اس 300، همان سامانه موشکی باور 373 یا اس300 ایرانی است)

وزیر دفاع گفت: سیستم‌های پدافندی معمولا برایشان برد و ارتفاع تعریف می‌شود و قابلیت درگیری با اهداف مختلف برایشان تعریف می‌شود. با توجه به اینکه اهداف کروز و بالستیک هر روز به سمت پیچیده‌ترشدن می‌روند، سیستم‌ها نیز با توجه به قابلیت آنها طراحی و تولید می‌شوند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535249

برچسب‌ها