روزنامه شهروند نوشت: دیروز که نشست خبری دومین‌ سال اجرای طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، مسئولان وزارت بهداشت، گزارشی از وضع بیمارستان‌ها ارایه کردند. آنها گفتند میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات بیمارستانی به ٨٣‌درصد رسیده و در این مدت هم ٢٥‌میلیون شهرنشین از خدمات سلامت استفاده کردند اما همین دیروز، همزمان با این نشست خبری، همایشی در نقد طرح تحول نظام سلامت برگزار شد.

دراین همایش اما منتقدان ایراداتی ازجمله اجرا نشدن طرح پزشک خانواده، ایجاد نیاز القایی به درمان و کاهش نیافتن هزینه‌های مردم در بخش سلامت، وارد کردند. ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، در همان نشست خبری سالگرد طرح تحول، در واکنش به همین نقدها، حرف‌هایی زد: «ما گوش شنوا برای نقد داریم و ادعا نکرده‌ایم که کارهایمان کامل است، برخی ادعا دارند که هزینه کردن در بخش سلامت پول ریختن در چاه است و راه به جایی نمی‌رود. این موضوع در نظر برخی از سیاستمداران رده میانی تغییر ایجاد کرد و ما در این زمینه از دوستان ضربه خوردیم.»

او در پاسخ به این‌که چقدر نقدهای وارده به نظام سلامت را واقعی می‌داند، توضیح داد: «ما ادعا نکردیم کارمان کامل است، برنامه طرح تحول سلامت ١٠‌سال زمان می‌برد که به صورت جامع اجرا شود و ما اهداف‌مان را زمان‌بندی کردیم. اکنون بخش‌های دیگر این طرح را در زمان‌های خاص به پیش‌ می‌ببریم اما با این حال برخی از دوستان فرمایشاتی دارند و هر کاری که انجام بدهیم، گلایه می‌کنند.» او ادامه داد: «من واقعا نمی‌توانم با این افراد مذاکره کنم چراکه حرف‌های آنها غیرمنطقی بوده، مثلا ادعا می‌کنند که با زبان کره‌ای یا تایوانی علیه شما به سازمان بهداشت جهانی شکایت می‌کنیم. ما قسمت عمده وقت‌مان را اختصاص به کارهایمان داده و وقت پاسخ به هر مطلبی را نداریم.»

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =