تسنیم نوشت: دموکرات‌های سنا مانع تصویب لایحه ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران شدند.

دموکرات‌های سنا بار دیگر مانع از بررسی لایحه هزینه‌های آب و انرژی شدند که علت اصلی آن متمم پیشنهادی جمهوریخواهان در رابطه با ایران بوده است.

به گزارش نشریۀ هیل، با 50 رای مخالف در برابر 42 رای موافق، دموکرات‌ها برای سومین بار مانع از بررسی لایحه هزینه 37.5 میلیارد دلاری شدند که شامل افزایش منابع مالی وزارت انرژی آمریکا بوده است.

این سومین بار است که بحث و تبادل نظر در خصوص این لایحه بدون دستیابی به نتیجه مشخصی متوقف شده است و علت اصلی آن متمم ارائه شده از سوی تام کاتن سناتور جمهوریخواه است که قصد دارد از این لایحه استفاده کند و کاخ سفید را از خرید آب سنگین از ایران منع نماید.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار یک رای گیری مستقیم برای این متمم شده است و همچنین قرار است یک رای گیری جداگانه نیز برای این لایحه هزینه ای برگزار شود.

بر اساس توافق هسته‌ای با ایران، تهران باید ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد. آمریکا ماه گذشته اعلام کرده است که مایل به خریداری بخشی از آب سنگین ایران است ولی کاتن و سایر جمهوریخواهان امیدوارند تا در آینده مانع از تحقق این مساله شوند.

مک کانل روز دوشنبه از دموکراتها خواست تا به این لایحه بودجه رای مثبت داده و اجازه دهند تا روند مناسبی برای تصویب آن به پیش رود. ولی پس از سومین فیلی باستر از سوی دموکراتها، مک کانل قصد دارد روز چهارشنبه رای گیری های جداگانه‌ای را برای متمم ایران و لایحه بودجه انرژی و آب در سنا برگزار کند.

وی گفت: این لایحه از نوآوری انرژی و زیرساخت های آب در کشور حمایت خواهد کرد. این لایحه موجب ارتقای امنیت عمومی خواهد شد. این لایحه موجب خواهد شد تا بازدارندگی هسته‌ای ما حفظ شود.

دموکرات‌هایی که با این لایحه مخالفت کرده‌اند بر این باورند که این لایحه در نهایت با وتوی دولت اوباما روبرو خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =