۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

«خبرجنوب» نوشت: وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند دیروز در سفری که به شیراز داشت از نحوه صرفه جویی در حوزه آب آن کشور چنان گفت که گویی آه از دل خشکیده فارس به عنوان استان نان آور دیگران برخاست. استانی که با وجود دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی مجبور است بخش اعظمی از گندم و مرکبات کشور را به دور از در نظر گرفتن الگوی کشت، تامین کند.

هنك كامپ در جلسه اي كه ديروز با استاندار فارس داشت، گفت: در کشور هلند برای تولید محصولات کشاورزی از آب کمی استفاده می شود به گونه ای که به ازای هر لیتر آب یک کیلوگرم گوجه فرنگی تولید می شود و این در حالی است که 50 درصد هلند در زیر آب قرار دارد و بخش اعظمی از برق ما نیز توسط توربینهای بادی تامین می شود.
وی ادامه داد: در کشور ما تاکید بسیاری بر روی همکاری مسئولین با دانشگاه ها وجود دارد و برای سرعت در توسعه ارتباط خوبی با حوزه های دانشگاهی وجود دارد.
وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند با ابراز امیدواری نسبت به همکاری در بخش کشاورزی فارس گفت: این برای دومین بار است که به ایران می آیم و 6 ماه قبل به تهران و اصفهان سفر کردم و امروز فرصت مناسبی بود که در فارس حضور یافتم و احساس خوبی در مورد وضعیت کشاورزی این جا دارم و به نظر می رسد که ایران در حوزه کشاورزی به موفقیتهای خوبی دست یافته است.
«کامپ» افزود: شیراز در جهان شهرت جهانی دارد به ویژه به خاطر حضور 2 شاعر بزرگ آن، حافظ و سعدی و ما نیز این فرصت را مغتنم شمرده و از این شهر بازدید خواهیم کرد.
وی ادامه داد: کشور هلند با توجه به خاک بسیار حاصلخیز آن در حوزه کشاورزی پیشرفتهای خوبی داشته و جزو کشورهای مهم در زمینه صادرات محصولات کشاورزی است.
کامپ گفت: در کشور هلند اکثر شرکتها به صورت خانوادگی اداره می شود و هلند اولین صادر کننده گل در دنیاست به گونه ای که 50 درصد ظرفیت گلخانه های ما برای تولید گل و مابقی برای پرورش سایر گیاهان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =