باران های بهاره، اخیرا باز هم باعث آب گرفتگی معابر در برخی از مناطق شهر تهران شده است. شهرداری می گوید رسوب گیری و پاکسازی آبراهه ها و جوی ها را در دستور کار قرار داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته جاری با بارندگی مناسبی در تهران آغاز شد ولی بارش ها باعث آب گرفتگی در برخی از معابر شده است. در این رابطه، برخی شهروندان با اعلام نارضایتی از آبگرفتگی و ترافیک در معابر به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی تهران، از مسئولان شهرداری خواستند درباره رفع این مشکل اقدام کنند.
در پاسخ به این خواسته شهروندان، شهردار منطقه 14 از اجرای طرح پاکسازی مسیلها، کانالها و حوضچه های رسوبگیر به طور مستمر خبر داد.
فرهود حمیدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و جمع شدن حجم زیاد آب در مدخل مسیلها و کانالها، طرح پاکسازی و لايروبي کانالهای اصلی منطقه در دستور کار قرار گرفت.
او با اشاره به طرح ضربتي لايروبي و تخليه رسوبات زير پل بسیج، گفت: 7 کانال اصلی، 2 مسیل، 9 عدد حوضچه و تله زباله گیر در نقاط مختلف منطقه وجود دارد و در طرح استقبال از بهار که از ابتدای اسفند سال 94 آغاز شد، 6 کيلومتر مربع از مسیل اصلی و 7 کیلومتر از کانالهای اصلی اين منطقه لايروبي شد که با توجه به گرفتگی مدخل مسیلها و کانالها به هنگام بارندگي ها، این طرح استمرار دارد.
شهردار منطقه 14 گفت: پاکسازی و نظافت لايروبي انهار خیابان های فرعی در منطقه به منظور جلوگيري از آب گرفتگي، تجمع زباله، ايجاد بوي نامطبوع و همچنین جلوگیری از مشکلات احتمالی برای شهروندان در هنگام بارشها، انجام می گیرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =