۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۰

«نفحات نفت» شامل مقاله ای بلند به قلم نویسنده درباره وضعیت مدیریت نفتی در ایران و چالش‌هایی که از این مسیر پیش روی اقتصاد کشور قرار می گیرد، است.

رضا امیرخانی با به پایان رساندن نگارش «نفحات نفت»، سفرنامه‌ی افغانستانش را می‌نویسد. به گزارش خبرآن‌لاین، مقاله بلند «نفحات نفت» جستاری در فرهنگ مدیریت نفتی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران است که نگارشش به پایان رسیده، اخیرا به چاپ سپرده شده است. این کتاب را انتشارات افق منتشر می‌کند. 
 
رضا امیرخانی در گفتگو با خبرآن‌لاین با تایید این خبر گفت: «نفحات نفت» به نمایشگاه کتاب می رسد و من اکنون به شدت مشغول نگارش سفرنامه افغانستان هستم. امیرخانی چند ماه پیش به افغانستان سفری پرماجرا داشته است که اکنون در حال نگارش لحظات و خطرات سفر به این کشور بحران‌زده است.

امیرخانی در «نفحات نفت» که با دیدی انتقادی به مدیریت نفتی در کشورمان نوشته است، آورده که «نفت همان دولت است و دولت همان نفت. شنیده‌ام که ستاره دریایی اگر بازوش زیر سنگ گیر بیافتد، از خیر بازو می‌گذرد و آن را قطع می‌کند. اما این مال وقتی است که ستاره بیم داشته باشد از خطر... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند! و این‌گونه، اقتصاد دولتی و مدیر سه‌لتی ساخته می‌شود.»

شایان ذکز است این کتاب ماه‌ها در انتظار مجوز بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 53442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۰
    0 0
    این نویسنده یه نابغه ست مدتهاست که منتظر یه کتاب جدید ازش هستم