خانه ملت نوشت:‌ رییس مجلس شورای اسلامی،‌حرکت در مسیر اسلام و مراجع تقلید را راه صحیح دانست و گفت: پیش از انقلاب، جریانات اسلامی التقاطی همچون گروه فرقان تشکیل شد که از روحانیت جدا شده و شهیدان مفتح و مطهری را ترور کردند.

 علی لاریجانی عصر شنبه در جمع منتخبین مجلس دهم با حضور آیت الله موحدی كرمانی افزود: یك روز كه بنی صدر با ما درگیر بود از ما به امام شكایت كرده و گفته بود كه فلانی در رادیو، تلویزیون حزب جمهوری اسلامی را تبلیغ می كند كه البته من عضو حزب نبودم ولی خیلی به حزب جمهوری اسلامی علاقه داشتم.
وی با بیان اینكه در زمانی كه مناظرات ابتدای انقلاب را برگزار می كردیم شهید بهشتی برای مناظره به رادیو، تلویزیون آمد كه انصافا برگزاری آن مناظرات كار خوبی بود و ماهیت چپ ها را برای مردم مشخص كرد، گفت: شهید بهشتی در حیاط رادیو، تلویزیون به من گفت مانیفست حزب را خوانده ای كه من گفتم بله انصافا كار كاملی را انجام داده اید.
رئیس قوه مقننه افزود: شهید بهشتی به من گفتند حالا شما بیایید و عضو حزب شوید. این نكته خیلی برای من مهم است كه در آن شرایط شهید بهشتی با وجود تمام مشكلات جلسات متعددی را در حزب برگزار می كردند تا مانیفست حزب تدوین شود كه این مانیفست مبانی كار جمهوری اسلامی بود.
لاریجانی ادامه داد: سالها از این موضوع گذشت و من خدمت رهبری رسیدم و ایشان فرمودند با تشكل هایی كه مبانی فكری صحیحی داشته باشد موافق هستم و مخالفتی ندارم اگر تشكل مبانی فكری داشته باشد ارزشمند است و اگر برای قدرت باشد ارزشمند نیست و با قدرت ها می آیند و می روند.
وی همچنین با بیان این كه اگر نشستی داریم باید مكتبی و مسلكی باشد كه ارزشمند شود به سخنان آیت الله موحدی كرمانی اشاره و تصریح كرد: به فرموده ایشان باید با خدا روراست باشید و غل و غش نداشته باشید.
لاریجانی ادامه داد: از بیانات آیت الله موحدی كرمانی استفاده كردیم، ایشان از بزرگانی هستند كه همیشه در انقلاب نقش موثری داشته اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان كرد: زمانی كه ایشان از زندان آزاد شده بودند به همراه شهید مطهری به دیدار ایشان رفته و از آن زمان تا به امروز به آیت الله موحدی كرمانی ارادت داشتم كه در عرصه های مختلف نقش موثری ایفا كرده اند و بیانات شما برای آینده مجلس مفید است.

**ضرورت برگزاری نشست های مكتبی
لاریجانی با اشاره به خاصیت جلسه امروز متذكر شد: در اكثر تصمیمات مجلس همان ساز وكارهای معمول مفید است ولی در بزنگاه ها و در مورد تصمیمات مهم در مجلس باید نشست هایی این چنینی برگزار كرد كه دارای مبانی باشد.
رئیس قوه مقننه با بیان اینكه دو خاطره از تجمع های اینچنینی دارم كه بیان آن ها مفید است، گفت: اوایل پیروزی انقلاب حزب جمهوری اسلامی تشكیل شد كه مسئولین كشور نیز از افراد سامانده آن بودند، من نیز در رادیو، تلویزیون فعالیت می كردم و بنی صدر نیز رئیس جمهور وقت بود كه درگیری های زیادی بین حزب و بنی صدر وجود داشت.
لاریجانی افزود: ما كه اكنون بالای 50 سال سن داریم دوره های سختی را گذرانده ایم لذا اگر نشستی داریم باید مكتبی و مسلكی باشد كه ارزشمند شود.

**تاكید بر روایت پیامبر اسلام درباره كار خالصانه برای خدا
وی در ادامه به فرمایشات پیامبر اكرم(ص) در مسجدی كه محل اجتماع مردم در حجه الوداع بود، اشاره كرد و گفت: ایشان فرمودند مسلمانان در سه چیز خیانت نمی كنند؛ نخست خالصانه كار كردن برای خداست و دوم وفاداری خالصانه و خیرخواهی چنانچه ما اكنون در مجلس امر نظارت بر مسئولان كشور را داریم كه شامل آن است.
لاریجانی سومین مورد كه مسلمان در آن خیانت نمی كند را حضور در اجتماع مسلمانان عنوان كرد و افزود: اكنون ما نیز یك اجتماع هستیم و باید خالصانه عمل كنیم كه پیامبر(ص) فرمودند از این طریق است كه دعای امامان شامل حال این اجتماعات می شود.
رئیس قوه مقننه در ادامه به بیان شرایط تجمعات انقلابی اشاره و بیان كرد: اسلام ناب محمدی(ص) یكی از این شرایط است كه منظور همان اسلامی است كه قرائت مراجع عظام و حوزه است كه اگر می خواهیم راه درست را برویم و استقلال مكتبی داشته باشیم باید در این مسیر حركت كنیم.

**مكتب التقاطی عامل ترور شهیدان مفتح و مطهری

وی در ادامه به بیانات شهید مطهری(ره) در خصوص استقلال مكتبی اشاره و اظهار كرد: ایشان معتقد بودند ما با گرایش به مكاتب بیگانه استقلال مكتبی پیدا نمی كنیم و مكاتبی مثل كمونیسم، كاپیتالیسم یا مكاتب اعتقادی با اندكی اسلام نمی تواند به صورت معجون استقلال مكتبی باشد.
لاریجانی همچنین به برخی فرمایشات امام خمینی(ره) در این خصوص اشاره و تصریح كرد: ایشان معتقد بودند ظاهرشناسان نباید اسلام شناس شوند و اسلام از روحانیت جدا نیست. همچنین ایشان معتقد بودند باید از حوزه علمیه تجلیل شود و حكومت از مراجع و حوزه جدا نشود و حوزه ها هستند كه اسلام را زنده نگه داشته اند و اگر نبودند از اسلام چیزی حاصل ما نمی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه حركت بر مبنای اسلام و مراجع تقلید را حركت به سمت راه صحیح دانست و گفت: پیش از انقلاب، جریانات اسلامی التقاطی مثل گروه فرقان تشكیل شد كه باعث ترور شهید مفتح(ره) و شهید مطهری(ره) شدند كه اینها حاصل همان مكتب التقاطی بودند كه از روحانیت جدا شدند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ همایش هم‌اندیشی اصول‌گرایان و مستقلین مجلس دهم با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس قدیم برگزار شد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    آقاي لاريجاني شما چرا؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    الآن جلسه مانیفست بوده یا چیز دیگه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    خانه ملت نگو اینها اگر دغدغه ملت رو داشتن الان بیشتر جوانهای ما بیکار نبودن