تسلیت استاندار یزد به خانواده مرحوم حاج محمود اولیاء

استاندار یزد باصدور پیامی، درگذشت حاج محمود اولیاء از دست اندرکاران دفاتر آیت ا... سید روح ا... خاتمی و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیدمحمد میرمحمدی در پیام خود آورده است:

انالله و اناالیه راجعون

اخوان گرامي اولياء

سلام عليكم

خبر درگذشت ابوي بزرگوار و مکرمتان موجب تأثر و تألم گرديد. بي‌شك غم از دست دادن پدر، جانـــــکاه و دشوار است، لكن با لطف و كرم خداوند متعال قابل تحمل خواهد شد.
از زمانی که دست آفریننده و نوازشگر حضرت دوست، جوانه انسان را بر درخت هستی می روياند و بخشی از روح خود را در نهاد اشرف مخلوقات به ودیعه می سپارد، همواره او را با تابشی هدایتگرانه به نمو و کمال فرا می خواند.

خوشا انسانی که این ودیعه فاخر را همچون گوهری نادر در حریر ایمان و عرفان پیچیده و بر سریر نوع دوستی و خدمت به دور از هر آلایشی آن جان را به جانان عودت داده و پیوند می زند.

شادروان حاج محمود اولیاء، عمری را با ایمان و بندگی خدای جهانیان زیست و با اهتمام به کار خلق و جلب رضايت خالق به سر برد و با افتخار خدمتگزاري اهل بیت اطهار صلوات الله علیهم اجمعين، دعوت معبود یکتایش را پاسخ گفت.

اينجانب اين مصيبت مؤلمه را به شما فرزندان بزرگوار، فرهیخته، سلیم و صدیق اولیاء و سایر متعلقان و بازماندگان تسليت عرض نموده و از درگاه حضرت احديت براي شما و بازماندگان آن مرحوم طول عمر ، صبر جميل و اجر جزيل و براي آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهي و حشر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مسئلت مي‌نمايم.

زندگی نامه مرحوم اولیاء

مرحوم محمود اولیاء فرزند ابوالحسن در سال 1304 هجری شمسی در یزد متولد شد. پدر ایشان از بازارین درستکار و خوشنام یزد بود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در یزد و دبیرستان ایرانشهر گذراند و پس از اخذ دیپلم و کسب مجوز شرعی از مرجع تقلید آن زمان حضرت ایت الله العظمی بروجردی به استخدام بانک ملی درآمد.

نامبرده در سن 26 سالگی با دختر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم نجفی فرزند آیت الله حاج سید عبدالحی طباطبایی یزدی از روحانیون سرشناس آن زمان وصلت نمود که حاصل این ازدواج 9 فرزند ذکور و اناث است که در راستای آموزه های دینی و تربیتی آن مرحوم و در جایگاه های مختلفی از جمله: نمایندگی مردم یزد در مجلس هشتم، استانداری، معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه یزد، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، راه و ترابری و... منشا خدمات موثری بوده اند.

ایشان درطی مدت اشتغال در بانک ملی منشا خدمات بسیار بوده و همواره در جهت رفع مشکلات مردم اهتمام ورزیده و به راستی، درستی و تقید به امور شرعی معروف بود.

نامبرده پس از بازنشستگی و در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت امور مالی و حسبیه دفاتر مرحوم آیت الله خاتمی «ره» و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی(ره) ائمه جمعه یزد را عهده دار بود و در راستای ارائه خدمت به نیازمندان خدمات ارزشمندی را ارائه نمود.

نام برده پس از گذشت 15 سال از فقدان همسر فداکارش مرحومه حاجیه فخرالسادات نجفی یزدی و طی دوره کهولت و تحمل بیماری در شامگاه 15 اردیبهشت 95 و شب بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در حالیکه ذکر بر لب داشت، دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع نمود.

آن مرحوم همواره بر رعایت حق الناس، تقید به امور شرعی، پاک دستی و درست کاری و پرهیز از اسراف و اشرافی گرایی تاکید داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =