ایرنا نوشت ، مشاور معاون فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش متولیان جشنواره های رضوی در کشور بر این است که زمینه تولید آثار فاخر و تاثیرگذار فراهم شود.

 حسن مهرجردی  در نشست اتاق فكر جشنواره ملی تولید كتاب رضوی در شهركرد افزود: از نكات مهمی كه در دو سال اخیر در برگزاری جشنواره های رضوی به آن توجه شده، بهره گیری ازمفاهیم و آموزه های رضوی برای رفع مشكلات كنونی جامعه است.
وی ادامه داد: از این رو باید تلاش شود تا در هر دوره از برگزاری جشنواره های رضوی، یك نگرش ایجاد شود و فعالیت ها و برنامه ها متناسب با این نگرش تدوین و اجرا شود.
مهرجردی با تاكید بر بهره گیری از مفاهیم فرهنگ رضوی در سبك زندگی اسلامی- ایرانی، تصریح كرد: امام رضا علیه السلام در همه حوزه های زندگی بشر دارای آموزه ها و سخنان بسیاری است كه می تواند دستمایه ای برای هنرمندان و فعالان فرهنگی باشد تا با الگوگیری از آنها، آثار فاخر و ارزشی تولید كنند.
مشاور معاون فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: تحقق این اهداف مهم مستلزم، گسترش فعالیتها و در اختیار قرار دادن این مفاهیم ناب رضوی به هنرمندان است تا از این طریق، شاهد پیاده سازی اندیشه ها و آموزه های رضوی و دینی در جامعه باشیم.
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام نیز در این نشست گفت: جشنواره رضوی دارای دو بال علمی و هنری است كه این دو بال مكمل هم بوده و در صورت همراهی این دو می توان شاهد تولید آثار ارزشمند و فاخر بود.
ایوب هاشمی تصریح كرد: جنبه علمی بنیاد باید بخش هنری آن را تكمیل كند كه این امر می طلبد تا هنرمندان را از لحاظ اطلاعات تئوری و علمی تقویت كنیم.
وی با بیان اینكه جشنواره های رضوی تشریفاتی نیست، افزود: تمام تلاش متولیان این بخش اثرگذاری و رشد و تعالی جامعه با بهره گیری از مفاهیم دینی است.
گفتنی است ، جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از كشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام و كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه السلام در دهه كرامت (از یكم تا یازدهم ذالقعده) برگزار می شود كه همه ساله اندیشمندان، پژوهشگران، هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی با خلق آثار ارزنده زمینه ترویج فرهنگ، سیره و معارف رضوی را فراهم می كنند.
جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام اكنون به عنوان یك جشنواره معتبر در سطح مطرح است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =