خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه پرداخت اعتباری حدود ۱۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به زوج‌های جوان در جامعه ایجاد عطش کرده، تاکید کرد: این طرح قابلیت اجرا شدن ندارد.

در جریان بررسی لایحه احکام برنامه‌های توسعه کشور، با ارجاع ماده‌الحاقی 31 به کمیسیون تلفیق لایحه احکام برنامه‌های توسعه کشور برای بررسی و اصلاحات بیشتر با 116 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 احمد توکلی در هنگام بررسی این ماده در اخطار قانون اساسی گفت: در جریان بررسی و تصویب ماده 23 لایحه احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب شد که «شورای پول و اعتبار» سیاست‌های بانک مرکزی را مشخص کند، اما شاهدیم که در ماده 31 مقرر شده که از 40 درصد از منابع قرض‌الحسنهِ بانک مرکزی، 60 درصد آن به کمیته امداد امام(ره) و 40 درصد مابقی به سازمان بهزیستی اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین نمایندگان در قانون بودجه سال 95، بانک‌ها را موظف کردند که در سال جاری از منابع سپرده‌های جاری قرض‌الحسنه اعتباری حدود 10 میلیون تومان در قالب تسهیلات به زوج‌های جوان پرداخت کنند که این مسئله تنها در جامعه ایجاد عطش کرده و قابلیت اجرا شدن ندارد.

یادآور می‌شود؛ در ماده الحاقی 31 ارجاعی به کمیسیون، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد جهت توسعه اشتغال خُرد و خانگی، سالانه چهل‌درصد(40%) از منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک شصت‌درصد(60%) به کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و چهل‌درصد(40%) به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاههای ذی‌ربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرح‌های مددجویی پرداخت کنند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    10 0
    ی وام میخان بدن، اینقدر اما و اگر میارن . ک ادم پشیمون میشه...
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    13 0
    به نظر من وام 10 میلیونی هم هیچ عطشی واسه ازدواج جوانان بوجود نیورده. مشکل بیکاری، مسکن، مخارج زندگی و... است.
    • عربلو A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      6 0
      برو بالا ، مشكل بالاتر از اين حرفها و آب از سرچشمه گل آلوده
  • بی نام GB ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    8 0
    این آقا دیشب در تلویزیون گفت که فقط حدود سه الی چهار درصد حساب های قرض الحسنه به وام ازدواج تعلق می گیرد و بقیه حیف و میل می شود.
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 0
    حالا کو ضامن؟ چه 3 تومن چه ده تومن اولین چیزی که ازت میپرسن اینه: ضامن داری؟
  • قاسم A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    7 0
    دکتر چطور برای ماشین وام تعلق میگیره ولی برای جونها نه