تسنیم نوشت: شاهین‌های آزادی کردستان، یکی از گروه‌های وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد یک بمبگذاری انتحاری در شهر بورسا، واقع در شمال غربی ترکیه، انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین، شاهین‌های آزادی کردستان، در بیانیه‌ای در وب‌سایتش، اعلام کرد یکی از اعضای زن این گروه حمله را که منجر به زخمی شدن هشت نفر شد انجام داده است.

این زن خود را نزدیک مسجد جامع بورسا، چهارمین شهر بزرگ ترکیه و یک مرکز صنعتی در جنوب استانبول، منفجر کرد. این انفجار پنجمین حمله انتحاری در مراکز شهری بزرگ ترکیه در سال جاری میلادی بود.

شاهین‌های آزادی کردستان مسئولیت دو حمله دیگر که در سال جاری میلادی در آنکارا رخ داده‌اند را نیز بر عهده گرفته است. در اولین حمله انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده منجر به مرگ 29 نفر شد. در حومله دوم، انفجار در یک مرکز حمل و نقل 37 کشته بر جای گذاشت.

این گروه مدعی است که از پ‌ک‌ک جدا شده اما کارشناسانی که این گروه تروریستی را مطالعه می‌کنند می‌گویند این دو گروه دارای روابط نزدیکی هستند.

یک فرمانده ارشد پ‌ک‌ک حمله اول آنکارا را عملیاتی انتقام جویانه توصیف کرده و اعلام کرد ترکیه با عملیات‌های نظامی علیه این گروه در جنوب شرقی کشور باید منتظر «هزاران» حمله اینگونه باشد.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =