ایسنا نوشت: رهبران ائتلاف ملی عراق در نشست فوق‌العاده‌ای به اتفاقات سیاسی این کشور واکنش نشان دادند.

رهبران ائتلاف ملی عراق (بزرگترین فراکسیون شیعه در عراق) در نشست فوق‌العاده‌ای از تظاهرکنندگان خواستند نسبت به خرابکارانی که خیر عراق را نمی‌خواهند و دنبال سوء استفاده از وضعیت کنونی برای تخریب اموال دولتی هستند، هوشیار و محتاط باشند.

به نوشته شبکه خبری سومریه نیوز، رهبران ائتلاف ملی عراق شب گذشته در دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه و رئیس این ائتلاف نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کرده و یورش تظاهرکنندگان به مقر پارلمان و حمله به برخی از نمایندگان و تجمع در مکان برگزاری مراسم مهم در منطقه خضراء را مورد بررسی قرار دادند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: ائتلاف هم‌پیمانی ملی اولین طرفی بود که به درخواست مرجعیت برای اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد و تأمین خدمات پاسخ داد. ما از مردم عراق می‌خواهیم که فریب درخواست‌ها برای اصلاحات جهت نابودی نهادهای حکومتی یا از کار انداختن آن‌ها و تجاوز از ابزارهای قانون اساسی برای اجرای اصلاحات را نخورند.

در این بیانیه از فرمانده کل نیروهای مسلح، نیروهای ارتش، مردمی و مردم عراق خواسته شده که در مقابله با چالش‌های خطرناکی که وطن را تهدید می‌کند، متحد شوند و تمامی ابزارها و امکانات کشور را برای مبارزه با تروریست‌ها و اجرای اصلاحات ریشه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن را بکار گیرند.

در بیانیه ائتلاف شیعیان عراق همچنین آمده است: ما از تظاهرکنندگان می‌خواهیم که نسبت به خرابکارانی که خیر و خوبی عراق را نمی‌خواهند و دنبال سوء استفاده از وضعیت کنونی برای تخریب اموال حکومت هستند، هوشیار و محتاط باشند. در معرض تهدید قرار دادن هیبت حکومت و توهین به نهادهای آن و املاکش از مسائلی است که از نظر قانونی ممنوع است و حمله به پارلمان و اعضا و کارمندانش نیر نقض آشکار قانون محسوب می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هوشیار بودن نسبت به نقشه‌های دشمنان عراق حفظ هیبت نهادهای حکومتی را می طلبد. ما از تظاهرکنندگان می‌خواهیم که راه را به روی کسانی که در کمین ما نشسته‌اند و در پی خدشه دار کردن چهره تظاهرات ملی هستند، ببندند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =