روزنامه ایران نوشت: چند روز بعد از صدور رأی دیوان عالی امریکا علیه ایران و مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان، دفتر محمود احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای دولت سابق را مبرا از کم کاری و بی‌احتیاطی در این موضوع خواند.

اگر چه دفتر رئیس دولت سابق اطلاعیه‌ای در این باره منتشر کرده است، اما توضیح شفاف درباره ابهامات وسؤالاتی که افکار عمومی، رسانه‌ها و کارشناسان مطرح کرده بودند، همچنان بدون پاسخ مانده است. به نظر می‌رسد دفتر رئیس دولت سابق در سیاستی که تداعی کننده تاکتیک «فرار به جلو» است هم از پاسخ دادن به سؤالات و ابهامات اصلی پرهیز کرده و هم فرصت را مناسب دیده تا همصدا با تریبون‌های مخالف دولت، به بهانه مصادره اموال ایران در امریکا، برجام را زیر سؤال ببرد.

اطلاعیه یاد شده در حالی دولت قبل را مبرا از کوتاهی در این مسأله می‌داند که توضیحات وزیر اطلاعات گویای بی‌احتیاطی مسئولان وقت و بی‌توجهی به مشاوره‌های کارشناسان است. آن‌گونه که حجت‌الاسلام علوی روایت کرده است، سفیر وقت ایران در ایتالیا در زمان خرید اوراق قرضه در دولت نهم خطرات احتمالی این اقدام را به مسئولان گوشزد کرده است اما آنها به آن توجهی نکرده‌اند.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    9 21
    یکی میگوید این اوراق مربوط به دولت قبلی بوده یکی دیگر میگوید زمان خاتمی خریداری شده در سال 83. نبود شفاف سازی در ایران باعث تمام این مصیبتها شده چونکه شفاف سازی جرم به حساب می‌آید، خرید مواد غذایی در دولت روحانی با پول صندوق ذخیره ارزی آنهم با اطلاعات نادرست به صورت اسناد محرمانه دولتی به حساب می‌آید، امروز بچه‌ها را هم اینطوری گول نمیزنند، بنده تو این اوضاع شیر تو شیر هیچ دولتی را تایید نمیکنم اما دولت حامی مستضعفین احمدی‌نژاد تا حدود زیادی قبول دارم چون اینقدر ریخت و پاش اموال مردم در دولت نبود اینرا ما جماعت کارگر به خوبی فهمیدیم حالا چند فرصت طلب در کابینه ایشان به چه هیاهوی تبلیغاتی برای لیبرالها درآمده ولی الان کسی پیدا نمیشه قانون گریزیهای گسترده و خسارتهای عظیم اینها را بگه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    34 4
    عدم شفاف سازی وروشن نکردن مردم ازاتفاقاتی که در گذشته برسر ملت آمده خصوصا برای عوام که باید از طریق صداوسیما انجام پذیردولی متاسفانه چنین نیست وبرعکس آن اتفاق می افتد زمینه سازی هست برای آینده که مجددا همان گروه در آینده براوضاع مسلط شوند وکار ملت وانقلاب رایکسره کنند همانطور که به هشدارهای سفیر وقت ایران در ایتالیا ودیگران درگذشته وحال توجه نشده ونمیشود بزرگترین خطر است برای نظام.
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      26 1
      صدا و سیما این خبرها رو پوشش نمیده. اگر این خرابکاری توسط رقبای سیاسیشون به وقوع پیوسته بود تا ده روز در تمام بخش های خبری بازپخش میکردند. اما حالا که توسط یکی از معجزات خودشون انجام شده سعی میکنند خبرش درز پیدا نکنه. انگار در عصر پارینه سنگی میکنیم نه در عصر ارتباطات.
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    38 6
    حقا که فرار رو به جلو بود. گفته که روزی که این اتفاق افتاد ظریف در آمریکا بوده، خب که چی؟ ظریف باید دستشو میکرد توی اون جیبی که جنابعالی پول ها رو چپانده بودی توش و درشون میاورد؟ اون حکم روزی صادر شد که ظریف اونجا بود، اما پروسه اش زمانی شروع شده بود که تو ظریف رو خانه نشین کرده بودی.
  • شناس IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    7 38
    مگه این دولت نمی کند
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      29 2
      این دولت عین سه سال مشغول جبران خرابی هایی بود که دولت مهرورز ایجاد کرده بود تازه کلی هم از طرف مجلس و نهادهای دیگه تحت فشار بود. یعنی حمایتی که در دوران قبلی از آقای احمدی نژاد شد، یک صدم ش هم از آقای روحانی نشد. فقط مردم پشت آقای روحانی بودند
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    52 6
    احمدی نژاد تو که هر روز می گفتی امریکا در حال فروپاشیسه چرا رفتی در اقتصاد در حال فروپاشی سرمایه گذاری کردی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      39 5
      احتمالا لولو خواسته پولها را ببره گفته اونجا امن تره
    • باب لورد A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      17 4
      این حرفهارو برای کسایی میزد که بهش رای دادن
  • گمنام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    23 3
    نفت 120 دلاری و اختلاس و غارت بیت المال افتخار دولت قبل
  • حامد A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    19 2
    از دولت تقاضا میکنم کمیته حقوقی تشکیل بده و عناصری از دولت سابق را که باعث این ضرر بزرگ هستند به دادگاه هدایت کنه .
  • اسماعیل A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    15 2
    مانند هميشه به جای جواب دادن به سوال مشخص که چرا در کشور به اصطلاح دشمن رفتی سرمايه گذاری کردی طفره رفتن هنر همیشگی احمدی نژاد است .هشت سال همینگونه جواب مشکلاتی را که برای ملت درست کردند داده اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    21 2
    صدها یا شاید هزاران کارگاه وکارخونه کوچیک نیازمند تسهیلات بودن و نتونستن دریافت کنن ورشکسته شدن و هزاران کارگر بیکار شدن وهمراه خانواده هاشون به مصیبت وفقر گرفتار شدن,اونوقت پول ما باید بره توی امریکا سرمایه گذاری بشهچندش اورتر از همه اینکه حالا که اون پول بلوکه شد وبه باد رفت بانیانش طلبکار شدن