ایسنا نوشت: آنکارا می‌گوید آمریکا قرار است سیستم موشکی پیشرفته هیمارس خود را در جنوب شرقی ترکیه مستقر کند.

 ترکیه هدف از این امر را مبارزه مشترک با داعش عنوان می‌کند.

به گزارش شبکه دویچه‌وله آلمان، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید آمریکا در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی مرزهای سوریه سیستم موشک‌انداز مستقر خواهد کرد. مولود چاووش اوغلو گفت که سیستم موشکی هیمارس (HIMARS) در راستای فعالیت‌های مشترک دو کشور علیه داعش در ماه مه امسال در ترکیه مستقر خواهد شد.

چاووش اوغلو در گفتگو با روزنامه "خبرترک" که روز سه‌شنبه منتشر شد گفت: برای پاکسازی منطقه از داعش، باید به اپوزیسیون میانه‌روی سوریه، هم هوایی و هم زمینی کمک کنیم. موشک‌های ترکیه حداکثر تا ۴۰ کیلومتر را هدف قرار می‌دهند در حالی‌که موشک‌های هیمارس می‌توانند تا شعاع ۹۰ کیلومتری را هدف بگیرند.

چاووش اوغلو افزود: پاکسازی منطقه منبج مسیر را برای ایجاد یک منطقه امن هموار خواهد کرد. ترکیه همواره خواستار ایجاد منطقه امن برای آوارگان سوری در خاک سوریه بوده است.

منبج از سال ۲۰۱۴ تا کنون در تصرف داعش است.

ترکیه تاکنون چندین بار به تلافی حمله داعش به شهر مرزی کیلیس مواضع این گروه تروریستی را در شمال سوریه هدف قرار داده است. شهر مرزی کیلیس که حدود ۱۱۰ هزار پناهجوی سوری را در خود جای داده، بارها با حملات توپخانه‌ای و راکتی از سوی خاک سوریه مواجه بوده است. کنترل این منطقه از خاک سوریه در دست داعش است.

ترکیه یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و پناهگاه ۷/ ۲ میلیون آواره سوری است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =