10 استان کشور در مرحله دوم انتخابات مجلس مشارکت ندارند/زمان رای گیری 10 ساعت است

رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در قاب تلویزیون جزئیاتی از روند اجرای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در روز جمعه را شرح داد.

به گزارش خبرآنلاين، محمدحسین مقیمی که مهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بود با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در دومین مرحله انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است 68 نماینده از میان 135 کاندیدا در 21 استان منتخب شوند.

مهمترين سخنان وي از اين قرار است:

** 60 هزار نفری رای‌دهندگان رای اولی در دور دوم انتخابات خواهيم داشت.  این تعداد به آمار رای دهنده‌ها اضافه شده و با شور و نشاط حس مشارکت بالایی که وجود دارد در این مرحله شاهد انتخاباتی پر شور تر نسبت به مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

**‌ در این مرحله برای هر کرسی در صحن مجلس دو نامزد رقابت می‌کنند.‌ اگر رای‌ها مساوی باشد تعیین این 68 نماینده به قرعه کشی می‌انجامد. مدت انتخابات روز جمعه فقط 10 ساعت است.

** در 10 استان کشور روز جمعه خبری از انتخابات نیست.‌ در این دوره از انتخابات، تبلیغات فضای مجازی نقش کمرنگتر ایفا کرده است زیرا حوزه‌های انتخاباتی کوچک‌تر شده و فضای رقابت به سطح خیابان‌ها انتقال یافته است.

**فضای امنیتی روزهای پیش از انتخابات بسیار خوب و پرثبات است. این دوره تمهیداتی اندیشیده شده است تا اشتباهات مرحله اول تکرار نشود. تا این لحظه شاهد تخلفی که باعث اختلال در روند انتخابات باشد نبوده‌ایم  واگر مواردی هم بوده با تذکر رفع شده است.

به مردم توصیه مي کنم‌ ثبت رای خود را در ساعت اولیه روز جمعه انجام دهند تا در ساعات پایانی شاهد تمدید وقت رای‌گیری نباشیم و آرا زودتر اعلام شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =