۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱

ایرنا نوشت: ویتنام، یک دیپلمات کره شمالی را اخراج کرد.

'يونهاپ' روز چهارشنبه از اخراج يك ديپلمات كره شمالي از ويتنام به دليل قرارگرفتن در ليست سياه و تحريم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خبر داد، اما رسانه هاي ويتنام اشاره اي به اين موضوع نكردند.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري كره جنوبي (يونهاپ) به نقل از منابع سياسي، اعلام كرد ويتنام عملا يك ديپلمات كره شمالي كه در فهرست افراد تحت تحريم قطعنامه ماه مارس شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار گرفته است را اخراج كرد.
شوراي امنيت اواسط اسفند ماه گذشته قطعنامه اي را كه از سوي آمريكا و كره جنوبي به اين شورا ارائه شده بود تصويب كرد و براساس دور جديد تحريم ‌هاي اعمال شده براساس اين قطعنامه، تمامي محموله‌ هاي تجاري به كره شمالي يا محموله ‌هايي كه از اين كشور بارگيري شده ‌اند، بايد مورد بازرسي قرار گيرند.

در اين راستا نام 16 شخص و 12 شركت كره شمالي هم به فهرست سياه سازمان ملل اضافه شد.
آمريكا نيز آذر ماه سال گذشته بانك تجاري 'تانچون' را به عنوان شاخه مالي شركت معدني و بازرگاني كره شمالي كه مسئوليت صادرات سلاح اين كشور را بر عهده داشته است، تحريم كرد.

يونهاپ روز چهارشنبه گزارش داد 'چوي سونگ ايل' معاون شعبه 'تانچون بانك' در هانوي پايتخت ويتنام به عنوان يكي از 16 نفري كه در ليست سياه سازمان ملل قرار داشته روز شنبه با يك پرواز به كره شمالي بازگشته است.
رسانه هاي ويتنام امروز چهارشنبه به اين موضوع اشاره نكردند و در چند رسانه اصلي اين كشور خبري در خصوص اخراج اين شهروند كره شمالي منتشر نشد.

به گفته منابع يونهاپ، اعتقاد بر اين است از دولت ويتنام درخواست شده است 'چوي سونگ ايل' به دليل مناسبات هانوي - پيونگ يانگ بجاي اخراج از اين كشور خارج شود و چوي درخواست را پذيرفته است.
بنابراين گزارش، 'كيم جونگ جونگ' رئيس شعبه بانك تجاري تانچون در هانوي نيز كه در فهرست سياه سازمان ملل قرار دارد حدود يك ماه پيش به خانه بازگشته است.
اين شعبه بانك كره شمالي مشكوك به پولشويي و درگيري بودن در انتقال پول معاملات سلاح فروخته در خارج از كشور، از جمله به ميانمار در سال 2012 است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =