نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که رئیس جمهور بعدی آمریکا بهتر از اوباما برای اسرائیل خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، نظرسنجی موسسه تی ان اس که برای شبکه یک اسرائیل انجام شده، حاکی است که 51 درصد اسرائیلی ها معتقدند که رئیس جمهور بعدی آمریکا، فارغ از اینکه کدام یک از نامزدها پیروز شود، بهتر از باراک اوباما برای اسرائیل خواهد بود.

این نظرسنجی افزود: 26 درصد اسرائیلی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز برای تل آویو فرقی نخواهد داشت. 15 درصد آنها نیز اعلام کرده‌اند که نظر خاصی در این باره ندارند و تنها 8 درصد اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور بعدی آمریکا برای اسرائیل بدتر از اوباما خواهد بود.

میزان حمایت اوباما از اسرائیل در دوره ریاست جمهوری اش ظاهرا کمتر از روسای جمهور قبلی آمریکا بوده است. در نظرسنجی 2009 میلادی مشخص شده بود که تنها 4 درصد معتقدند که دولت اوباما بیشتر از آنکه طرفدار فلسطین باشد، حامی اسرائیل است.

نظرسنجی مشترک موسسه دبلیو آی ان و گالوپ نیز نشان می‌دهد که اسرائیل پنجمین جایگاه را در ین 64 کشور جهان از نظر پایین ترین حمایت‌ها از اوباما دارد. روسیه، تشکیلات خودگردان فلسطین، پاکستان و ارمنستان بالاتر از اسرائیل قرار دارند.

اسرائیلی‌ها در پاسخ به سئوالی درباره میزان محبوبیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که 68 درصد دیدگاه مثبتی نسبت به هیلاری کلینتون دارند. 43 درصد اسرائیلی‌ها نیز دیدگاه مثبتی نسبت به دونالد ترامپ داشته‌اند.

42 درصد نیز اعلام کرده‌اند که هیلاری کلینتون برای اسرائیل بهتر خواهد بود. 34 درصد نیز ترامپ را ترجیح داده‌اند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =