رزمی‌کاران آستارایی مدال‌های خود را تقدیم شهدای گمنام کردند

در راستای کنگره 8 هزار شهید گیلان؛ جمعی از قهرمانان رشته‌های رزمی این شهرستان مرزی با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر، مدال‌های قهرمانی خود را تقدیم شهدای گمنام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از 8000 قهرمان ، مراسم یادشده با حضور مسئولان محلی و جمع زیادی از قهرمانان و ورزشکاران رزمی و رشته‌های مختلف برگزار شد و ورزشکاران با نثار فاتحه به روح بلند شهدا، مزار آنها را عطرافشانی و گل‌باران کردند.

امام جمعه آستارا در این مراسم با اشاره به اینکه ‌قهرمانان حقیقی شهدا هستند، گفت: هر کس در هر مقام، پست و لباسی برای عزت و عظمت اسلام و انقلاب تلاش کند بدون تردید قهرمان است.
حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا با بیان اینکه شهدا با تقدیم جان خود، استقلال و آزادی را برای کشور جمهوری اسلامی ما به ارمغان آوردند، افزود: باید مرام و روش شهدا چراغ راه ورزشکاران باشد.
وی توجه به تأثیرپذیری عملی از این مناسبات معنوی در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: شهدا عزت، امنیت و قدرت را برای ملت ما به ارمغان آوردند و امروز بر همه ما واجب است که با عمل به آرمان‌های آن بزرگواران از راهشان فاصله نگیریم.
رئیس هیأت کاراته آستارا نیز گفت: رعایت جوانمردی و منش پهلوانی همواره در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به ورزشکاران یادآوری می‌شود.
غفور نصیری، مقوله اخلاق در ورزش را لازمه یک پهلوان واقعی دانست و تصریح کرد: به‌زودی با همکاری ارگان‌های مربوطه برای پاسداشت مقام شامخ شهدای ورزشکار و ترویج فرهنگ اخلاق و منش پهلوانی در جامعه، همایشی به همین منظور در آستارا برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =