علی اکبر ولایتی گفت: ایران به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه و نه اجازه دیگر کشورها در سوریه حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مركز تحقیقات استراتژیك، طرحی كه مخالف منافع ملت سوریه باشد را مورد پذیرش ندانست و گفت: ایران همچنان از تمامیت ارضی، حق تعیین سرنوشت مردم و دولت قانونی سوریه حمایت می كند.

 علی اكبر ولایتی امروز شنبه در دیدار سفیر سوریه در تهران، آخرین وضعیت سیاسی، منطقه ای و تحولات میدانی به ویژه در ارتباط با مذاكرات را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقاومت چندین ساله ملت و دولت سوریه در مقابل گروه های تروریستی و حامیان آنان اشاره كرد و افزود: محور مقاومت توانست نشان دهد كه مقاومت و ایمان می تواند در برابر همه مشكلات و جریانات افراطی، تكفیری و تروریستی ایستادگی كند و بی تردید در این مسیر پیروزی نصیب خواهد شد .
ولایتی یادآور شد: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، استقلال سوریه و حكومت قانونی بشار اسد كه با رای مردم انتخاب شده و ادامه دارد حمایت می كند و هر طرحی كه مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش نخواهد بود.
وی ادامه داد: انتخابات اخیر پارلمانی در شرایط سخت، اقدام مهمی بود كه نشانه اقتدار حكومت سوریه و توجه به رای مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است.
ولایتی به علت مخالفت برخی كشورها با دولت قانونی سوریه اشاره و اضافه كرد:علت این مخالفت، مشروعیت و جایگاه مردمی آن است. آمریكایی‌ها و برخی كشورهای حامی تروریست ها و جریانات افراطی و تكفیری خواهان روی كار آمدن دولتی دست نشانده در آن كشور هستند كه البته محقق نخواهد شد.
وی درباره حضور مستشاری ایران در سوریه نیز خاطرنشان كرد: ایران به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه و نه اجازه دیگر كشورها در سوریه حضور دارد.

اظهارات نخست وزیر قطر اعلام فروپاشی طرح عربستان در منطقه است


سفیر سوریه هم ضمن تشكر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه و ارایه گزارشی از مذاكرات و طرح هایی كه مورد بحث و تبادل نظر قرار دارد، گفت: دولت سوریه علیرغم همه مشكلات و تنگناها از سوی معارضین، تروریست ها و حامیان آنان تلاش خود را برای دستیابی به طرحی كه منافع ملت را بعد از گذشت حدود 5 سال مقاومت تامین كند به كار خواهد بست.

عدنان حسن محمود افزود: طرح های ارایه شده از سوی تروریست ها و گروه های معارض شباهت های جدی و فراوانی با طرح رژیم صهیونیستی دارد و متاسفانه برخی كشورهای عربی كه حامی تروریست ها هستند هیچ موضع و بیانیه ای علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ندارند اما همه نوع اقدام و موضع گیری را علیه ملت های مسلمان عرب منطقه اعمال می كنند.
وی خطاب به ولایتی گفت: در جریان مقاومت ملت سوریه حمایت ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقش بسیار مهمی را داشته و از این بابت تشكر دولت و ملت سوریه را اعلام می كنم و اظهارات اخیر جنابعالی هم پیرامون سوریه و منطقه در برهه حساسی بیان شد كه تاثیرات جدی و مثبتی را برای منطقه و گفتگوها به دنبال داشته است و پاسخ جدی برای معارضین، تروریست ها و حامیان آنان محسوب شد.
سفیر سوریه در تهران همچنین به مصاحبه اخیر حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر با فایننشال تایمز اشاره كرد و افزود: وی اعتراف كرده كه ایرانی ها بهتر و صبورتر از ما هستند و هوشیارانه گفت و گو می كنند و آمریكایی ها مانند گذشته نمی توانند به منطقه بازگردند كه می توان این اعتراف را از چنین فرد مطلعی در واقع اعلام فروپاشی طرح عربستان و حامیان آنان در منطقه دانست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =