ایسنا نوشت:استاندار استان مرکزی گفت: شنیده می‌شود که برخی نامزدها وعده ارتقای روستاها به بخش و بخش به شهرستان و نظایر اینچنینی می‌دهند، در حالی که نباید در این حوزه ها ورود کرد و وعده غیر عملی داد.

محمود زمانی‌قمی با دعوت از مردم برای حضوری حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ تفاوتی در حضور مردم در مرحله اول و دوم انتخابات نیست و مرحله دوم به همان میزان اهمیت دارد که مرحله اول از اهمیت برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: همان طور که ملت ایران در مرحله اول انتخابات با حضوری پرشور و گسترده حماسه سیاسی دیگری را خلق کردند و برگ زرینی در افتخارات این کشور رقم خورد، در مرحله دوم انتخابات نیز حماسه هفتم اسفندماه سال گذشته را تکرار خواهند کرد.

وی از همه مجریان و دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات و تمامی مدیران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا با فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات شرایط برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند را در مرحله دوم فراهم کنند.

استاندار مرکزی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را زمینه‌ساز انتخاب نماینده‌ای با پشتوانه آرای مردمی قوی دانست و افزود: هر چقدر منتخب مردم از پشتوانه آرای مردمی بالاتری برخوردار باشد و اعتماد عمومی به وی مستحکم‌تر باشد، قدرت چانه‌زنی وی افزایش یافته و با قدرت به توسعه حوزه انتخابیه خود پرداخته و در راستای برطرف کردن مشکلات و مطالبات موکلین خود تلاش خواهد کرد.

وی با توصیه به نامزدهای انتخاباتی در خصوص پرهیز از دادن وعده‌های بیهوده‌ای که نمی‌توان بدان جامه عمل پوشاند، اظهار کرد: حوزه‌های کاری ارکان مختلف کشور روشن و تفکیک شده است، از این رو نباید وعده‌ای داد که در حدود اختیارات یک نماینده نیست.

زمامی قمی گفت: شنیده می‌شود که برخی نامزدها وعده ارتقای روستاها به بخش و بخش به شهرستان و نظایر آن می‌دهند، در حالی که موضوع تقسیمات کشوری و ارتقای نقاط مختلف کشور موضوعی است که در اختیار وظایف دولت است و نباید در این حوزه ها ورود کرد و وعده غیر عملی داد.

وی ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در مرحله دوم انتخابات نیز در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی برای شکل‌گیری یکی از ارکان بزرگ و تصمیم‌ساز کشور حضوری گسترده داشته و با انتخابی اصلح مجلسی را شکل دهند که حافظ دستاوردهای انقلاب و بازوی دولت در تحقق اهداف عالیه آن باشد.

زمانی قمی تاکید کرد: جناح‌ها و طیف‌های سیاسی نیز که در دوران انتخابات برای کسب کرسی‌های بیشتر زمینه حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم را فراهم می‌کردند رقابت را کنار گذاشته و با پایان انتخابات رفاقت‌ها را آغاز کنند و با همدلی و همراهی نسبت به برطرف کردن مطالبات و مشکلات مردم و کمک به تحقق برنامه‌ها و اهداف قوای مقننه و مجریه همت گمارند.


27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    کجای کاری اخوی وعده استان شدن به روستا ها و بخش ها هم داده شده و جالب اینه که بعضأ هم این کار رو میکنن مگه تو این مملکت نیستی ؟