رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سوء استفاده از سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی را نمونه‌ای از بی‌صفایی و برخورد جناحی و سیاسی بعضی‌ها نسبت به آینده‌ کشور دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز چهارشنبه در ديدار مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و مديران ارشد بانك صنعت و معدن، با اشاره به نقش ويژه بانك‌ها براي برگشت رونق اقتصادي به كشور و تقويت پايه‌هاي توليد، گفت: اگر چه متأسفانه جرياني نگاه سياسي به مصالح نظام و منافع ملي مخصوصاً در بخش رونق اقتصاد در اين دولت دارند، اما دلسوزان واقعي نظام به ويژه نظام بانكي كشور بايد همكاري كنند كه توليد به روال عادي خود برگردد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مسايل مربوط به سوئيفت و سوءاستفاده از سخنان اخير رئيس كل بانك مركزي، آن را نمونه‌اي از بي‌صفايي و برخورد جناحي و سياسي بعضي‌ها نسبت به آينده‌ كشور دانست و گفت: به گونه‌اي بهانه‌گيري و موضع‌ مي‌گيرند تا شكست برنامه‌هاي دولت را به مردم القاء كنند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با بر شمردن ويژگي‌هاي برجام براي اقتصاد ايران و همچنين نگاه غربي‌ها به ويژه آمريكا به اين موضوع، گفت: لابي‌ صهيونيست‌ها و بعضي از اعضاي كنگره آمريكا به خاطر اختلاف نظر سياسي با دولت اوباما و همچنين انتخاباتي كه در سال جاري دارند، درصدد به بن‌بست كشاندن توافقات ژنو و بندهاي برجام هستند و بعيد نيست كارشكني‌هاي بيشتري نيز داشته باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعامل با دنيا را از ضرورت‌هاي پيشرفت در همه بخش‌ها به ويژه در بخش اقتصاد دانست و با اشاره به اهميت بانك‌ها در اين تعاملات، گفت: تبادلات بانكي زمينه را براي سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و همچنين رونق صادرات و واردات هموارتر مي‌كند.

وي با اشاره به سوابق بانك‌هاي توسعه‌اي در ايران، به ويژه بانك صنعت و معدن، گفت: در شرايطي كه اشتغال وضع مناسبي ندارد و توليد كشور به خاطر سوء مديريت‌هاي سابق آسيب‌هاي جدي ديده، بانك‌هاي توسعه‌اي مي‌توانند نقش مهمي براي كم كردن نرخ بيكاري در كشور داشته باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بخشنامه صريح دولت براي استانداري‌هاي سراسر كشور و تأكيد بر همكاري بانك‌ها براي رونق توليد، گفت: اگر بانك‌هاي دولتي و خصوصي تصميم بگيرند كه اين كار را خوب به پيش ببرند، خدمت بزرگي به نظام كرده‌اند، چون مردم در 2 انتخابات اخير نشان داده‌‌اند كه به برنامه‌هاي نظام اميد بسته‌‌اند كه نبايد اميد جامعه تبديل به يأس شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    17 2
    آیت الله هاشمی نه هاشمی
  • بی نام GB ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    9 10
    سلام با عرض ادب خدمت ایت الله هاشمی رفسنجانی . خوشبختانه مردم به آگاهی و دانش و بینش سیاسی رسیده اند وموفقيت و کارهای دولت محترم را رصد می کنند و به این خدمتگذاران ایمان دارند وبا امید و تدبیر نظام اسلامی در حا پشرفت و سربلندي میباشد
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    7 10
    اقای رفسنجانی اگر این طور نیست چرا ما هر روز وضعمون داره بدتر میشه ؟
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    5 8
    اگه این حرفها رو مثلا شریعتمداری میزد میتونستین با هزار جور دروغ توجیه ش کنید ولی این اعتراف صریح یکی از دولتمردان خودتونه...
  • بدون نام ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    7 10
    اقای هاشمی خودت هم خوب میدانی که تاکنون چیزی جز ضرروزیان عایدملت نشده. مگه بنانبودتحریمهابرداشته شود. کو......بنابودباملت روراست باشید. چرامانندسیف وبقیه مسولین حقیقت رانمیگویید. وضع مالی خودتان خوب است خبرازپابرهنه هاندارین
  • کیوان A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    13 1
    خوب معلومه رییس بانک مرکزی میره آمریکا که مذاکره کنه و امتیاز بگیره، باید بگه شما آمریکاییها هیچ کاری نکردین. اگه نیت شومی نباشه واقعا فهمیدن این قضیه انقدر سخت نیست.