مایکروسافت موفق شد با فورد،‌غول خودروسازی ایالات متحده به توافق برسد و با گسترش استفاده از برنامه مدیریت هوشمند مصرف انرژی خود، ‌گامی بزرگ در راه مصرف بهینه انرژی در آینده بردارد.

بهنوش خرم‌روز: قراردادی که شرکت‌های فورد و مایکروسافت به تازگی امضا کردند، فواید فراوانی برای سیستم‌های هوشمند دارد، یعنی همان سیستم‌هایی که تشخیص می‌دهند چه زمانی باید خودرو را در خانه شارژ کنید و از مصرف بیش از اندازه انرژی جلوگیری می‌کنند.

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، قرار است یک سیستم هوشمند بر روی تمام تجهیزات الکترونیکی فورد فوکوس نصب شود. این سیستم هوشمند به شکل برنامه "هام" مایکروسافت خواهد بود که در حال حاضر بر پایه اینترنت کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد میزان مصرف انرژی در خانه‌هایشان را دنبال کنند.

این نسخه جدید به کاربران نشان می‌دهد چه زمانی خودرویشان را شارژ کنند که کم‌ترین هزینه را داشته باشد. به علاوه به صاحب‌خانه کمک می‌کند شارژ را به گونه‌ای تنظیم کند که به استفاده مناسب برق در خانه هم کمک کند و در کل،‌ بهای پرداختی برای مصرف برق پایین بیاید.

در واقع با دید کاربردی، این سیستم کمک می‌کند که بسته به زمان روز،‌ بهترین میزان مصرف برق را داشته باشید. در سال‌های اخیر از این قبیل برنامه‌ها زیاد به بازار ارائه شده اما هیچ‌کدام مانند هام مایکروسافت نتوانسته مستقیما به سراغ غول‌های مصرف برود.

این قرارداد به نظر یک همکاری خوب در جهت مدیریت هوشمندانه انرژی در آینده می‌رسد. باید دید آیا گوگل هم در رقابت با مایکروسافت قدمی در این راه برخواهد داشت یا نه.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاشا IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۱
    0 1
    فیدهای بخش "دانش" از 2 آوریل به بعد در ریدر به روز نمی شود و باید آنها را به صورت دستی از سایت خواند. لطفاً مشکل آن را حل کنید