مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام داشت : بانک ملی ایران حداکثر تا نیمه اول امسال وضعیت مناسب و مطلوبی در حوزه فعالیت های ارزی و بین المللی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر عبدالناصر همتی در همایش بررسی عملکرد سال 94 و تبیین برنامه های سال 95 اداره امور شعب استان سمنان که با حضور مسئولان و رؤسای شعب این اداره امور برگزار شد ، با تقدیر از عملکرد خوب مدیران و کارکنان این اداره امور شعب ابراز امیدواری کرد روند موفقیت و توسعه فعالیت ها در اداره امور شعب استان سمنان با همین شتاب تداوم یابد تا منشا تحول و خدمات مطلوب برای مردم استان باشد .

وی در این همایش که با حضور حسین بارانی سرپرست مدیریت امورشعب منطقه 2کشور ،مهرزاد ذاکری مدیر امور مجلس و هومن رضا مدنی شاهرودی رئیس اداره کل حوزه مدیریت برگزار شد ، با عنوان اینکه سال 95 توسط دولت به عنوان سال شکوفایی اقتصادی مطرح شده است ، به تشریح اتفاقات مثبت پس از برجام پرداخت و گفت : خوشبختانه اتفاقات مثبت و امیدوار کننده ای در حوزه¬های مختلف بویژه در حوزه فعالیت بانک ها پس از اجرای برجام رخ داده است و بانک ها نیز برای تداوم این وضعیت باید حمایت مطلوبی از برنامه های دولت داشته باشند.

دکتر همتی افزود : در حال حاضر سوئیفت باز شده و بانک های خارجی فعالیت خود را با بانک های کشور آغاز کرده اند .
به گفته وی با توجه به شرایط مثبت ایجاد شده وضعیت فعالیت های بانک ملی ایران در حوزه ارزی و بین الملل تا نیمه اول امسال رشد و توسعه ویژه ای خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تأکید کرد : با توجه به اینکه بانک ها تأمین کننده 90 درصدی منابع مالی طرح های اقتصادی کشور هستند در سال جاری نیز باید این روند تداوم یابد و بانک ملی ایران نیز به سهم خود با اقدامات مختلف ، صنایع کوچک و تولیدی را در راستای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار خواهد داد و همچنین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک را جهت احیای فعالیت های تولیدی در دستور کار قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی سه سال گذشته در بانک ملی ایران ابراز داشت : خوشبختانه با برنامه ریزی و هدایت برنامه ها و نظارت لحظه ای و همچنین عزم و تلاش جدی مدیران و کارکنان ، وضعیت فعلی بانک ملی ایران مطلوب و مناسب بوده و اعتماد مردم به این بانک افزایش قابل توجهی یافته است.

دکتر همتی ، با اشاره به منابع 140 هزار میلیارد تومانی بانک ملی ایران ، سودآوری را در کنار خدمت به اقشار مختلف مردم به عنوان یکی از اهداف این بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی عنوان کرد و گفت : برای رسیدن به این هدف تمامی فعالیت ها روزانه رصد و پیگیری می شود.

وی رفع نیازهای معیشتی و رفاهی کارکنان را جزو اهداف و اولویت های اساسی هیأت مدیره بانک دانست و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت.

مدیرعامل بانک ملی ایران فعالیت شفاف براساس اصول بنگاه داری را یکی از اهداف این بانک طی سه سال اخیر دانست و گفت : خوشبختانه مسئولان دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سه سال گذشته نه تنها هیچ تکلیف و فشاری بر بانک ملی ایران وارد نکرده اند بلکه انواع کمک ها و حمایت ها را نیز در جهت توسعه فعالیت های این بانک داشته اند.

وی با اشاره به عملکرد بانک ملی ایران در سال 94 گفت : بانک ملی ایران در سال 94 از رشد 24 درصدی منابع بهره مند شد در حالی که بیشترین رعایت نرخ سودهای مصوب را نیز در کارنامه فعالیت خود داشت و این نشانگر اعتماد مردم به بانک ملی ایران است .
در ابتدای این همایش رئیس اداره امور شعب استان سمنان با تقدیر از حمایت های مدیرعامل بانک به تشریح اقدامات تحول آفرین وی در بانک ملی ایران پرداخت و عنوان داشت : مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در استان سمنان ، تمام توان خود را برای ارتقای جایگاه بانک و نیل به اهداف و سیاست های مدیرعامل در سال 95 به کار خواهند بست.

حسن مونسان با ارائه گزارش عملکردی از اداره امور شعب استان سمنان در سال 94 ابراز داشت : برای حرکت مؤثر در سال 95 ، بانک ملی ایران در استان سمنان در 6 محور اساسی برنامه ریزی مناسب و کاربردی را تدوین نموده است و تمام تلاش خود را جهت سودآوری ، جذب منابع ، ارائه خدمات مناسب به مردم ، وصول مطالبات معوق و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار خواهد بست.

وی گفت : منابع مؤثر این اداره امور شعب از 6 هزار و 749 میلیارد ریال در پایان سال 93 ، به 8 هزار و 596 میلیارد ریال در پایان سال 94 رسیده است که رشد 38ر27 درصدی را نشان می دهد . همچنین منابع مؤثر بانک ملی استان سمنان در سطح بانک های استان نیز 7ر27 درصد رشد داشته ، این در حالی است که میانگین رشد منابع مؤثر شبکه بانکی استان سمنان طی سال 94 ، 1ر21 درصد بوده است.

مونسان افزود : کل منابع اداره امور شعب استان سمنان از 6 هزار و 921 میلیارد ریال در پایان سال 93 به 8 هزار و 964 میلیارد ریال در پایان سال 94 رسید که رشد 5ر29 درصدی را نشان می دهد . و این در حالی است که میانگین رشد کل منابع شبکه بانکی استان طی سال 94 صرفاً 7ر22 درصد بوده است .
وی ادامه داد : بانک ملی ایران در استان سمنان در زمینه کاهش مطالبات معوق نیز فعالیت قابل توجهی داشت به طوری که مانده مطالبات معوق این بانک به میزان 5ر9 درصد کاهش یافت .
لازم به ذکر است دکتر همتی وهیات همراه در ابتدای سفر به استان سمنان ،از شعب بلوار 17شهریور ،دکتر چمران ومرکزی سمنان بازدید وبا مسئولان وکارکنان این شعب دیدار و گفت وگو کردند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529142

برچسب‌ها