وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ملاقات با "الن برست"(berset) وزیرکشور سوئیس گفت: جمهوری اسلامی ایران با تلاش های خود در مبارزه سخت با مواد مخدر و به عنوان خاکریز نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر با منشأ تولید در افغانستان، هزینه صلح و امنیت جهانی را پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اين ملاقات كه در حاشيه نشست ويژه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مسئله جهانی مواد مخدر(UNGASS) برگزار شد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزير كشور، به تشریح هزينه های مادی و معنوی كشور از جمله تعداد شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر، كشف سالانه چند صد تن انواع مواد مخدر و هزاران مورد درگيری با قاچاقچيان مواد مخدر پرداخت.

او با اشاره به بهره مندی گروه های افراطی و تروريستی از منابع مالی قاچاق مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ايران با پرداخت هزينه های گزاف مالی و فداكاری نيروهای مقابله كننده، در عمل هزينه استقرار صلح و امنيت جهانی را پرداخت می كند.

وزير كشور سوئيس نيز با تقدير از اقدامات جمهوری اسلامی ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر و تاكيد بر ضرورت توسعه همكاری های بين المللی در اين زمينه، گفت: راهبردهای مبارزه با مواد مخدر در سوئیس، حول چهار محور اصلی پيشگيري، درمان معتادان، كاهش آسيب و مقابله با عرضه و كنترل مواد تنظيم شده است.

در پايان اين ديدار، وزرای كشورهای ايران و سوئيس، بر ضرورت فراهم کردن زمينه شكل گيری و آغاز همكاری های عملی مشترک ۲كشور، در حوزه مختلف مبارزه با مواد مخدر و به ويژه در عرصه های «تبادل اطلاعات و تجربيات موفق در زمينه های مهمی چون پيشگيری، درمان معتادان و خصوصا كاهش آسيب های ناشی از اعتياد» تأكيد کردند. همچنین مقرر شد با تبادل هيأت های كارشناسی، چارچوب همكاری های مورد توافق، در قالب يک سند مشترک همكاری تعيين و ترسيم شود. 

تاكيد ايران و چين بر توسعه همكاری های امنيتی و انتظامی

رحمانی فضلی و Shengkun Gue معاون نخست وزير چين صبح امروز در حاشيه مراسم افتتاحيه «نشست ويژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک»، در خصوص مسئله جهانی مواد مخدر( UNGASS)، با هم ديدار و گفتگو کردند.

در اين ملاقات طرفین با اشاره به اعتقاد راسخ رهبران ۲ كشور به توسعه و گسترش همه جانبه همكاری ها و در قالب همكاری جامع راهبردی، بر ضرورت افزايش همكاری های امنيتی و انتظامی ۲ كشور بر اساس اسناد همكاری مرتبط تأكيد کردند.

همكاری در زمينه مبارزه با تروريسم، افراطی گری، جدایی طلبی و مواد مخدر، بصورت ۲ جانبه و در سطح منطقه و بين المللی، از جمله محورهای مورد توافق مقامات ايران و چين در اين جلسه بود.

همچنین تاكيد بر اجرایی شدن موافقت‌نامه مبارزه با جرایم فراملی ۲ كشور، به عنوان محور همكاری های ۲ جانبه ايران و چين، مورد تأكيد رحمانی فضلی و معاون نخست وزير چين قرار گرفت.

توسعه همكاری های پليسی، مرزی، انتظامی و مبارزه با جرايم سايبری از ديگر محورهای مورد توافق طرفين در اين ملاقات بود.
در راستای اجرای توافقات ذكر شده و اتخاذ تمهيدات لازم در اين خصوص، توافق شد تا در آينده نزدیک، هيأتی به سرپرستی «وزير امنيت عمومی چين» به تهران سفر کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =