۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

طرح خرید نشریات برگشتی از دی ماه در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کلید خورده است که در اسفند با خرید 100 هزار نسخه ای، همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، از میان ١٠٠ هزار نسخه مجله خریداری شده در ماه اسفند، برای نخستین بار، ٦٠ هزار نسخه مجله در حوزه های خانواده، فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی، سرگرمی و...نوروز امسال در ورودی راه آهن کشوری و همچنین قطارهای مسافربری خطوط ریلی کشور برای بهره برداری مسافران نوروزی توزیع شده است.

قلی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی شرکت قطارهای مسافری رجا درباره طرح خرید مجلات برگشتی با بیان اینکه این حرکت، ضمن کمک به اقتصاد مطبوعات، نوعی توجه ویژه به مخاطبان و همچنین افزایش سرانه مطالعه در کشور است، می‌گوید: هنگام مسافرت با قطار، مسافران وقت کافی برای مطالعه دارند و مدت زمان حضور و توقف زمان مناسبی برای مطالعه محصولاتی از این دست است که با استقبال مسافران مواجه می‌شود. در حقیقت مسافر وقت خودش را با مطالعه می‌گذراند.

وی اضافه کرد: این همکاری مدتی است بین رجا و معاونت مطبوعاتی انجام می‌شود و بر حسب نیاز تعداد مشخصی از مجلات را در اختیار ما قرار می‌دهند؛ البته ما نیز بر حسب نوع نیاز و انتخاب مسافران‌مان حق انتخاب هم داریم.

قلی‌نژاد می‌افزاید: مجلاتی که به ما داده می‌شود، یک نسخه قبل از آخرین شماره هر مجله هستند و به‌همین‌دلیل مطالبشان همچنان تازه و خواندنی است، از طرفی بخش زیادی از مطالب این مجلات اساسا به شکلی نیستند که تاریخ مصرف داشته باشند؛ به‌همین‌دلیل با استقبال خواننده مواجه می‌شوند. ما در بقیه ماه‌ها و روزها نیز این مجلات را همراه با روزنامه همان روز بین مسافران توزیع می‌کنیم.

در طرح خرید مجلات برگشتی، بالغ بر 250 هزار نسخه از نشریات عضو با اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان خریداری و به صورت رایگان در اختیار مراکز عمومی - فرهنگی قرار گرفته است. تا پایان اسفند ماه 105 نشریه در این طرح ثبت نام کرده اند.
کتابخانه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایانه های مسافربری ریلی جاده ای، خوابگاههای دانشجویی، زندان ها و ندامتگاه ها و کانون های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان ها و مراکز درمانی، کمپ های ترک اعتیاد، بهزیستی، خیریه ها و... از جمله مراکزی هستند که در اولویتدریافت این بسته های فرهنگی رایگان هستند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =