ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور و احتمال وقوع گرد و غبار در برخی نقاط، از روند افزایش دمای نیمه شمالی کشور در روز آینده خبر داد.

احد وظیفه گفت: با توجه به نقشه‌های پیش یابی و داده‌های هواشناسی، طی روز سه شنبه 31 فروردین، عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور سبب افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در

شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی می شود که در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور بارش به صورت برف خواهد بود.

او گفت: شدت بارش امروز در خراسان رضوی است که در برخی مناطق این استان سبب آبگرفتگی معابر عمومی و راه های ارتباطی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد. روز چهارشنبه اول اردیبهشت نیز بارش‌های پراکنده و رگباری محدود به شمال شرق کشور می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه دوم اردیبهشت، در اکثر نقاط کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور در بعدازظهر و اوایل شب می تواند در برخی نقاط سبب تولید گرد و خاک شود.

به گفته وظیفه، به علت وزش باد شدید، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و در بعضی ساعات دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج خواهد بود، همچنین از روز چهارشنبه روند افزایش دما برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می شود، که روز پنجشنبه در سواحل خزر این افزایش دما محسوس و با وزش باد همراه خواهد بود.

او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه اول اردیبهشت، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 20 و 12 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت، صاف با حداکثر و حداقل دمای 24 و 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =