ایستگاه فضایی بین‌المللی و زمین در یک قاب/عکس روز ناسا

ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگترین سازه‌ای است که بشر در فضا ساخته است. کل مساحت ایستگاه فضایی به اندازه‌ی یک زمین فوتبال است و عکس روز ناسا به این سازه کم‌نظیر بر فراز زمین اختصاص پیدا کرده است.

 

البته قسمت کمی از آن شامل ماژول‌هایی می‌شود که فضانوردان در آن زندگی می‌کنند. ایستگاه فضایی آن‌قدر بزرگ است که باید قسمت به قسمت در فضا سر هم می‌شد و امکان پرتاب یک‌جای آن وجود نداشت. این ایستگاه دارای خرپاهای بزرگی است که بعضی از آن‌ها ۱۵ متر طول و ۱۰ هزار کیلوگرم وزن دارند. این خرپاها کل سازه را مستحکم نگه می‌دارند و راهی برای انتقال خطوط انتقال برق و خنک‌کننده‌های مایع هستند. عکسی که در بالا می‌بینید را شاتل فضایی بازنشسته‌ی آتلانتیس در سال ۲۰۱۰ گرفته است. در پس زمینه هم می‌توانید سیاره‌ی آبی زمین و فضای تاریک بی‌کران را مشاهده کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    بنام خدا لطفاً عزیزی که با فضای ماورای جو آشنا است توضیح بدهند که چرا در بسیاری از تصویرهایی که از زمین گرفته شده هیچ ستاره ای در آسمان دیده نمی شود؟ آیا آنها را حذف می کنند؟ آیا این عکس ها به شکل دیگری است و بازسازی می شود و آن ستارگان بازسازی نمی شوند؟ به هر حال علت چیست. یکی از آن تصویر ها همین تصور مورد نظر.
    • بی نام GB ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
      0 1
      دوست گرامی،همیشه اینگونه نیست و در بسیاری از عکسها زمین و کهکشان راه شیر در یک عکس با هم قرار گرفته اند که خبر انلاین هم از آنها منتشر نموده است
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
      0 0
      عکس برداری از آسمان به طوری که ستاره ها هم در آن مشخص باشند نیازمند به نوردهی طولانی مدت و شرایط خاص است. حتی برای عکاسی از ماه که شیی نورانی در آسمان محسوب میشود باید از تکنیک های مخصوص بهره گرفت. شما میتونید دوربین مبایلتون رو سمت ماه بگیرید و ازش عکس برداری کنید و نتیجه رو خودتون ببینید فقط یه شی کوچیک نورانی تو عکس می افته حالا این رو مقایسه کنید با دشواری عکاسی از ستاره های کم نور. توی مدار زمین هم عکسایی که از زمین یا تجهیزات مداری مثل ایستگاه فضایی گرفته میشه شبیه به عکسهای معمولی نوردهی در کسری از ثانیه انجام میشه و به همین دلیل ستاره های موجود در زمینه ی تصویر توی عکس ظاهر نمیشن.