اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در سفری غیرمنتظره وارد بغداد شد.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورو نیوز،  کارتر که دو روز پیش از این از یک پایگاه هوایی نظامی در ابوظبی بازدید کرده بود قرار است با نخست وزیر عراق و فرماندهان ارتش آمریکا دیدار کند. این سومین سفر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به عراق است.


در همین حال پنتاگون یک روز پیش از این سفر اعلام کرد که به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین و به منظور پشتیبانی از ارتش عراق علیه مواضع داعش ۱۷ عملیات انجام داده است. برخی از منابع از شدت گرفتن احتمال افزایش نیروهای نظامی آمریکا در این کشور خبر می دهند.

وزیر دفاع آمریکا وارد بغداد شد

 در همین زمینه النشره هم نوشته است : در سایه بحران سیاسی در عراق و تاکید آمریکا بر اعزام نیروهای بیشتر به عراق و سوریه برای جنگ علیه داعش وزیر دفاع آمریکا وارد بغداد شد.

وی قرار است در این دیدار با مسوولان و مقامات سیاسی و امنیتی عراق دیدار کند. بحران سیاسی شکل گرفته در عراق و جنگ علیه داعش در راس موضوعاتی خواهد بود که وی در دیدار با مقامات عراق به بررسی آن خواهد پرداخت.

این مقام آمریکایی پیشتر نیز به امارات سفر کرده بود. او قرار است به ریاض نیز برود و پیش از دیدار اوباما با پادشاه سعودی در ریاض نشستی را با وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار کند.

کارتر قبلا بر درخواست از کشورهای مذکور برای کمک به عراق تاکید کرده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =