شهردار کرج گفت: پارک جهان نما به زودی به یکی از شاخص ترین بوستان ها و مراکز تفریحی شهر کرج مبدل شده و چراغ این پارک بزرگ جنگلی و ارزشمند برای بهره گیری شهروندان از محیط زیبا و فرحبخش آن روشن می شود .

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و بیان داشت: انجام پروژه های فرامحله ای همچون تکمیل و درختکاری بوستان های جنگلی جهان نما و باغستان در دستور کار این دستگاه قرار داشته و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج به صورت ویژه مسئولیت پیگیری امور مربوطه را به عهده دارد.

به گفته ترکاشوند، پارک جنگلی جهان نما بزرگترین پارک شهر کرج با گونه های گیاهی و دریاچه ای زیباست که شهرداری کرج از حدود دو سال پیش برای ساماندهی و نگهداری آن اقدام کرده و فعالیت های متعددی را در آن به اجرا درآورده است. بوستان جهان نما با قدمتی نزدیک به نیم قرن، در زمینی به مساحت یک هزار و 400 هکتار واقع شده و در ابتدای شهر کرج، حد فاصل اتوبان تهران - کرج قرار دارد.

وی، از کاشت نزدیک به 30 هزار اصله درخت در منطقه باغستان یاد کرد و بیان داشت: در همین خصوص مقدار 52 هکتار از اراضی باغستان مورد تملک قرار گرفته است.

این مسئول، به برخی دیگر از اقدامات شهرداری کرج در حوزه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج بخصوص طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران کم آبی در فصل تابستان گذشته از اموری بود که با دقت و حساسیت بسیار ویژه توسط این سازمان انجام گرفت تا ضمن صرفه جویی در مصرف آب، از منابع آبی مناسب برای آبیاری فضای سبز و گیاهان شهر بهره برداری نماییم.

وی، با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه تخصصی فضای سبز در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با حضور اساتید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از اقدامات ارزشمندی بود که ظرف سال گذشته انجام گرفته است، اذعان داشت: تشکیل این کارگروه و تصمیمات اتخاذ شده در آن ما را در اجرای بسیاری از طرح ها و برنامه های مرتبط راهبری و هدایت کرده است.

شهردار، به کاشت 32 هزار اصله درخت در باغ سیب مهرشهر اشاره کرد که به منظور احیاء و حفظ این ریه تنفسی شهر انجام گرفته است.

کلیددار ایران کوچک خاطرنشان کرد: تعطیلی مرکز نخاله در منطقه شمال شرقی شهر(حصار) پس از 19 سال نیز اقدامی بود که به واسطه حمایت های شورای اسلامی شهر انجام گرفت و توانست بخشی از آلودگی های زیست محیطی ناشی از این مرکز نخاله را از مرکز شهر و حواشی آن دور کند.

به گفته ترکاشوند، برگزاری جشنواره لاله ها با افزایش چند برابری پیازهای این گل زیبا نسبت به سال گذشته امسال با رویکرد افزایش فضای سبز و گل و گیاه در سطح شهر انجام گرفت که بر اساس آن 500 هزار پیاز لاله به صورت مستقیم و بدون واسطه از کشور هلند خریداری و در پارک چمران کاشته شد.

وی، خریداری مستقیم پیاز گل لاله از کشور تولیدکننده را موجب کاهش 30 درصدی هزینه ها و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های برپایی این جشنواره دانست که امسال به صورت بین المللی در کرج به اجرا در آمده است.

شهردار تصریح کرد: با اقداماتی که ظرف سال گذشته انجام گرفت و میزان درختکاری صورت گرفته در سطح شهر، نزدیک به 20 هکتار به عرصه فضای سبز شهری افزوده شد که افزایش و ادامه این روند در دستور کار سازمان قرار دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =