آجرلو خبر داد: شناسایی و جمع آوری درختان خشکیده، ماموریت مناطق 12 گانه شهرداری کرج

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج از شناسایی و جمع آوری درختان خشکیده از سطح مناطق 12 گانه این کلانشهر طی آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو با اعلام خبر فوق اظهار داشت: حوادث تلخی که طی سالیان اخیر بر اثر سقوط شاخه های درختان خشکیده بر روی خودروها و شهروندان به وقوع می پیوست، کمیسیون ماده 7 (قانون حفظ و گسترش فضای سبز) را بر آن داشت تا مصوبه ای در خصوص شناسایی و جمع آوری آنها صادر و به مناطق 12 گانه شهرداری کرج ابلاغ نماید.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، شهرداری کرج سالانه جریمه های سنگینی بابت تامین خسارت های مالی و جانی ناشی از سقوط شاخه های درختان خشکیده بر روی خودروها و شهروندان پرداخت می کند که با جمع آوری آنها، دیگر نیازی به چنین پرداخت هایی وجود نخواهد داشت و همچنین به ارتقاء سیما و منظر شهری نیز کمک شایانی می کند.

عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه دستگاه قضا در زمینه برخورد با عاملان قطع غیرمجاز اشجار همکاری بسیار مطلوبی با مدیریت شهری دارد و طی سال 94 دهها پرونده در همین زمینه مفتوح شد که بسیاری از آنها منجر به صدور رای قضایی گردید، گفت: صیانت از محیط زیست از توصیه های اکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و احدی حق تجاوز به باغات، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را ندارد.

آجرلو در بخش دیگری از سخنانش از اهتمام سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به منظور اجرای طرح سرشماری و شناسنامه دار کردن باغات طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح، اطلاعات جامعی در خصوص باغات سطح شهر در اختیار مدیریت شهری قرار می گیرد و ضمن تشدید اقدامات نظارتی به منظور مقابله با متجاوزین به درختان، امکان حمایت بیشتر از باغداران فراهم می گردد.

عضو هیئت رئیسه پارلمان شهری کرج ادامه داد: در سال جاری و با هدف حفظ و توسعه سرانه فضای سبز و مقابله با روند فزاینده آلودگی هوا، آن دسته از باغاتی که آبیاری درختان آنها طی سالهای اخیر متوقف گردیده، از سهمیه آبیاری برخوردار خواهند شد و با انجام اقدامات لازم، سعی خواهیم کرد که مانع از خشکیدگی و تخریب شان شویم.

به گفته این مسئول شهری، با افزایش 2 برابری عوارض قطع اشجار طی سال جاری که اقدامی بازدارنده محسوب می شود، می توان به کاهش انگیزه افراد جهت قطع غیرقانونی درختان مثمر و غیرمثمر امیدوار بود؛ ضمن آنکه این عوارض طی سالیان اخیر افزایش خاصی را تجربه نکرده بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توصیه ها و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی و فضای سبز باید نصب العین مردم و مسئولان قرار گیرد، هرگونه تجاوز و دست اندازی به باغات را محکوم کرد و گفت: کمیسیون ماده 7 (قانون حفظ و گسترش فضای سبز) در سال جاری برنامه ریزی مناسبی در راستای حمایت از حیات باغات خواهد داشت و امید است که شاهد همکاری بیشتر سازمان های مردم نهاد در راستای تحقق این مهم باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =