رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد که بخشی از بودجه مدیریت بحران، به کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام احمد سالک پیشنهادی را برای الحاق به بودجه سال 95 کل کشور ارائه داد. او گفت: اثر آسیب های اجتماعی و بی بندوباری از سیل و زلزله کمتر نیست. با اختصاص بودجه در این راستا گامی در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری بر داریم.
در بودجه مدیریت بحران، موارد مصرف قید شده و شامل بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله است. این نکته را صالح، نماینده دولت در جلسه علنی مطرح کرد و گفت: کاهش آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است اما این پیشنهاد با احکام دائمی بودجه که هنوز مهر تصویبش خشک نشده، مغایرت دارد.
حجت السلام حسن ابوترابی فرد نايب رئيس مجلس، نيز تلويحا موافق این پیشنهاد بود. نشانه اش این بود که وقتی صالح نماینده دولت از مغایرت تبصره پیشنهادی با احکام بودجه ای که هنوز مهر تصویبش خشک نشده سخن گفت، او پاسخ داد: پس تا هنوز خشک نشده، قانون را عوض کنیم! همچنین او پیش از سخنان محمدرضا ابوترابی فرد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد که کمیسیون با پیشنهاد موافق است، در حالی که سخنان پورابراهیمی مشخص کرد که کمیسیون تلفيق مخالف پیشنهاد است. پورابراهیمی گفت: حل معضل آسیب های اجتماعی بسیار مهم است اما باید در نهادهای فرهنگی پیگیری شود و نباید مسئولیت آن به وزارت کشور واگذار شود.

در نهایت این پیشنهاد که به دلیل مغایرت با قانون، به دوسوم آرای حاضران در جلسه نیاز داشت، مصوب نشد.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    11 0
    با نگاهی به بودجه فرهنگی کشور خجالت آوره که حرف بودجه جدید زده بشه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    نتیجه سوء مدیریت اصول گرایان در هشت سال نیز از هر مفسده و سیل و زلزله ای بدتر بود