ایلنا نوشت: یک عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، گفت: رابطه خوب دولت آقای دکتر روحانی با مراجع تقلید و علما قابل مقایسه با دولت قبلی نیست، در حالی که در دولت سابق، حتی رئیس دولت به حضور پذیرفته نمی‌شد.

آیت الله سیدمحمد غروی با اشاره به رابطه دولت تدبیر و امید با مراجع تقلید و علما، اظهار داشت: رابطه دولت یازدهم با مراجع تقلید و علما رابطه خوبی است و همانطور که می‌بینیم معاونت‌های مختلف ریاست جمهوری در فواصل زمانی مختلف به قم سفر کرده و ارتباط خوبی با بزرگان برقرار کرده‌اند و مسائل کشور را به مراجع تقلید انتقال می‌دهند و رهنمودهای آنها را نیز دریافت می‌کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رابطه خوب و صمیمی مراجع تقلید با دولت یازدهم به این معنی نیست که مراجع بزرگوار ما انتقادی به عملکرد دولت ندارند؛ طبیعتا انتقادهایی هست، اما رابطه خوبی در این خصوص وجود دارد و البته این رابطه می‌تواند بهتر هم باشد.

او با تصریح بر این مطلب که رابطه خوب دولت روحانی با مراجع تقلید و علما قابل مقایسه با دولت قبلی نیست، خاطرنشان کرد: در جریان هستم که در زمان دولت سابق، در پاره‌ای موارد مراجع بزرگوار و علما، حاضر نبودند حتی رئیس دولت را به حضور بپذیرند و فقط برخی از مسئولان دولتی را بر حسب شرایط خاص می‌پذیرفتند، اما در دولت آقای روحانی به دلیل درایت و عقلانیتی که وجود دارد، ارتباطات خوبی میان دولت و بزرگان قم در جریان است.

آیت‌الله غروی خاطرنشان کرد: اگرچه با وجود ارتباطات خوب دولت تدبیر و امید با مراجع تقلید و علما،انتقادهایی نیز وجود دارد، اما حقیقت این است که مراجع تقلید و علما، تلاش‌های دولت آقای روحانی را نیز درک می‌کنند و به همین جهت کارهای مثبت آن را مورد تأیید و مسئولان مربوطه را تشویق می‌کنند.

او در رابطه با پیشنهاد خود به دولت تدبیر و امید گفت: دولت سعی کند واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را درک کرده و بهترین تصمیم‌ها را در این موارد اتخاذ کند؛ در عین حال نیز به انتقادهای منتقدان توجه کند و کار خودش را انجام دهد و در مقام رودرویی نباشد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ‌ اگرچه برخی پا را فرا‌تر از انتقاد گذاشته و اصلا حاضر نیستند با رعایت انصاف، جنبه‌های مثبت دولت را ببینند و حقایق را درک کنند، ‌ اما دولت باید توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص شعار سال، مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل، در این راستا تلاش کند؛ و البته در فضای پسابرجام و استفاده صحیح و منطقی از این شرایط می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک باشد.

او با بیان اینکه دولتمردان باید سعی کنند و حدت و هماهنگی خود با یکدیگر و همین طور وحدت و هماهنگی خود با دیگر قوا را در تمام شئون حفظ کرده تا خدای ناکرده احساس اختلاف در درون کشور ایجاد نشود، گفت: خوشبختانه دولت آقای روحانی از یک متانت و عقلانیت خاصی برخوردار است و مسئولان از ادبیات خوبی استفاده می‌کنند و ظرفیت‌های خوبی هم دارند.

آیت الله غروی در پایان افزود: دولتمردان باید کار خود را بدون توجه به حواشی و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی و همچنین قوانینی که قوه مقننه تصویب می‌کند انجام دهند تا ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های هرچه بیشتر دولت باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    5 1
    رئیس قبلی هر وقت به حضور علما میرسید شروع میکرد به حرف زدن از هاله نور و ارتباطات ویژه خودش با امام زمان ع و علما اکثرا از این دروغگویی و عوامفریبی رضایت نداشتند.