۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵

ایسنا نوشت: مقامات آمریکا اعلام کردند که دولت امارات از واشنگتن خواسته تا از نیروهای این کشور در حمله نظامی جدید به القاعده یمن حمایت نظامی و لجستیکی به عمل آورد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان آمریکایی تاکید کردند که این کشور در حال بررسی درخواستی از سوی دولت امارات مبنی بر ارائه حمایت نظامی برای کمک به حمله جدید علیه القاعده یمن می‌باشند.

به گفته این منابع امارات از آمریکا خواسته تا در عملیات جست‌وجو و نجات و نیز عملیات پزشکی در جریان جنگ علیه القاعده یمن مشارکت کند. به گفته منابع مذکور امارات حمایت هوایی، لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا را نیز خواستار شده است اما این منابع اعلام نکردند که آیا امارات درخواست اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به یمن در سایه درگیری‌ها در سوریه،‌ عراق و افغانستان را مطرح کرده است یا خیر.

مسئولان آمریکایی مذکور که خواستند نامشان فاش نشود در ادامه تصریح کردند که امارات برای یک حمله جدید علیه القاعده یمن آماده می‌شود اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره آن خودداری کردند.

امارات در حال حاضر یکی از کشورهای شرکت کننده در ائتلاف متجاوز عربی است که سکانداری آن را عربستان سعودی و آمریکا برعهده دارند و روزانه حملات خونینی را علیه مناطق مسکونی و غیر نظامیان در یمن انجام می‌دهد.

در همین حال کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا از ارائه هرگونه توضیح درباره این خبر خودداری کردند و مقامات امارات نیز هنوز واکنشی نسبت به این مساله نشان ندادند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =