سازمان هواشناسی اخطاریه ای را برای ادامه بارندگی های رگباری در استان های غربی صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این اخطاریه آمده است:

پیرواخطاریه شماره 10 چهارشنبه مورخ 95/1/25 : در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد. انتظار میرود بتدریج بارش باران در بخشهای شمالی خوزستان در حوضه رودخانه های دز ، کارون و کرخه تشدید شده و تشدید روان آب و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن دشتهای پایین دست خوزستان را در پی داشته باشد. پیش بینی میشود، شدت بارش سامانه در حال عبور طی بعد از ظهر و امشب تا اوایل صبح جمعه در شمال خوزستان، جنوب ایلام، نیمه جنوبی لرستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ دهد که بتدریج از اواسط جمعه بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور بطور قابل ملاحظه ای کاهش و در غالب نقاط قطع خواهد شد. بنابراین طی این مدت رگبار باران، گاهی با رعدو برق / بارش محلی تگرگ و وزش باد شدید در جنوب غرب و مناطق جنوبی غرب کشور پیش بینی میشود. بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها طی امروز و فردا به شرح زیر پیش بینی میشود:
پنج شنبه 95/1/26: خوزستان، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان،جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال بوشهر و غرب فارس.
جمعه 95/1/27: خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان های قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز و بعد از ظهراین روز دراستان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان
در این مدت در جاده های ارتباطی مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس در استانهای لرستان و چهارمحال بارش برف به ترتیب موجب آبگرفتگی یا سیلابی شدن سطح جاده، کاهش دید یا لغزندگی جاده خواهد شد. بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات، توصیه می شود ضمن بکارگیری احتیاط لازم، ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های آب گرفته و سیلابی خودداری و همچنین از توقف و برپا کردن چادردر حاشیه مسیلها و رودخانه ها اجتناب شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    54 1
    اینم پدیده ال نینو.حالا یکی از هواشناسی سوال کنه تو30 سال اینقدر بارش داشتیم