میزان نوشت: معاون سازمان مدیریت بحران کشور از تخلیه روستاهای پایین دست سد دز به دلیل سرریز شدن خبر داد.

مرتضی اکبر پور معاون ستاد مدیریت بحران وزارت کشور در گفت وگو با شبکه خبر گفت: با ورود سامانه پر بارش به کشور این سازمان هشدار و اطلاعیه صادر کرد.ضمن اینکه با توجه به شدت بارش ها در ایلام، لرستان و خوزستان جلسه مدیریت بحران این استان ها شب گذشته برگزار شد.

او ادامه داد: با توجه به حجم بارندگی ها و طغیان رودخانه ها شاهد وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها و کشاورزی این سه استان هستیم.

به گفته اکبرپور سیل بیشترین خسارت را به استان لرستان وارد کرده به صورتی که علاوه بر تخریب پل ها و زیر ساخت های جاده ای، راه ارتباطی با چندین روستا نیز قطع شده است.

معاون ستاد مدیریت بحران وزارت کشور با بیان اینکه شب گذشته سد دز سرریز شد گفت: بلافاصله خروجی های سد باز شد تا از وقوع سیلاب و خسارات جانی و مالی جلوگیری شود. همچنین تمامی روستاهای پاین دست سد تخلیه شدند.

او از هموطنان خواست به هیچ عنوان طی دو روز آینده در حاشیه رودخانه ها توقف نکنند. همچنین عشایر کوچ رو به توصیه ها و هشدارها دقت داشته و از حرکت در مسیرهای سیلابی خودداری کنند.پليس راه ناجا اعلام كرد: محور پل دختر-خرم آباد حوالی كيلومتر ٣ در استان لرستان به دليل طغيان رودخانه و آب گرفتگي معابر تا اطلاع ثانوي مسدود است.

جاده دهلران به اندیمشک مسدود است

همچنین جاده دهلران به اندیمشک به علت بارش باران سیل آسا مسدود است. مسير جايگزين محورهای خرم آباد-كوهدشت و آزادراه خرم آباد-پل زال درنظر گرفته شده است. محور دهلران_انديمشك( محدوده كمربندی شهر دهلران) در استان ايلام كه از ساعت ١ بامداد به دليل بارش شديد باران و آبگرفتگی بسته شده بود همچنان مسدود است.

سرریزهای مخزن دز باز شد
مدیریت بحران استان خوزستان از ساکنان اطراف رودخانه های دز و کارون درخواست کرد این مناطق را تخلیه کنند. سازمان مدیریت بحران استان خوزستان با اعلام آماده باش 100 درصدی و امکان وقوع سیل در استان از تمامی ساکنان اطراف رودخانه دز و کارون خواست این مناطق را تخلیه کنند. احتمال طغیان این دو رودخانه بسیار زیاد است. همچنین با توجه به سرریز شدن سد دز، مسئولانسر ریز های مخزن این سد را باز کرده تا از وقوع سیلابی ویرانگر جلوگیری شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =