مدیر کل ورزش و جوانان استان:  موفقیت ها بر جایگاه ووشو زنجان افزوده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه ووشو از اهمیت بالایی برای ورزش استان برخوردار است، گفت: کسب موفقیت های چند سال گذشته در رقابت های جهانی و آسیایی موجب شده تا بر جایگاه آن افزده شود.

به گزارش خبرآنلاین ،سید ارسلان حسینی در جلسه هم اندیشی با معاونان این اداره کل و با حضور اعضای هیات رئیسه ووشو استان که در محل دفتر هیات ووشو استان برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: دو سال گذشته به دلیل مشکلات مالی ورزش استان روزگار سختی را پشت سرگذاشت و امید داریم با رفع تحریم ها امسال ورزش استان شرایط بهتری را تجربه کند.
وی با تاکید بر حل مشکلات هیات های مختلف ورزشی در سال جاری عنوان کرد: تمام تلاش اداره کل بر فراهم شدن زمینه های موفقیت ورزشکاران و تیم های استان در رقابت های مختلف کشوری و فراملی است.
حسینی هیات ووشو استان را جزوء هیات های موفق بیان کرد و خواستار برگزاری جلسات هم اندیشی دو بار در سال با اعضای هیات رئیسه آن شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ساخت فیلم «محسن محمدسیفی» را جزوء برنامه های اداره کل در سال جاری اعلام کرد و افزود: اداره کل بر این موضوع اعتقاد دارد که باید چنین قهرمانان جهانی برای نسل آینده معرفی شود تا با الگوبرداری از آنها شاهد توسعه بیش از پیش ورزش و سلامتی در جامعه باشیم.
این مقام استانی درباره موارد مطرح شده از سوی رئیس هیات استان نیز گفت: این موارد به تناسب اعتبار مورد نیاز به ترتیب اولویت ها در ماه های آینده عملی می شود.
به گفته وی برای ساخت خوابگاه هیات ووشو استان با ورود اسپانسر اداره کل تنها در تجهیز و زیباسازی آن به تناسب اعتبار وارد خواهد شد.
حسینی با تاکید بر رفع خلاهای تربیتی هنرجویان و ورزشکاران با ورود به موضوعات فرهنگی خاطر نشان کرد: با ورود هیات های ورزشی به موضوعات فرهنگی و تبیین این ساختار می توان موضوعات فرهنگی و اخلاقی را نهادینه کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان حمایت در برگزاری همایش بزرگ خانواده ووشو به میزبانی شهرستان خرمدره را در سال جاری یادآور شد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالایی که در ابهر و خرمدره فراهم شده می توان با تبلیغات گسترده بر جامعه ووشو استان افزود.
فراهم شدن زمینه حضور در لیگ دسته یک کشوری، تلاش بر ارتقا فعالیت های بخش بانوان ووشو، بدهی های چند سال گذشته هیات از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
زنجان، استانی پیشرو
رئیس هیات ووشو استان زنجان را یکی از استان های پیشرو در این رشته معرفی کرد و گفت: ووشو در استان زنجان سبقه طولانی دارد و در ارزیابی های سالانه، هیات ووشو استان در رده های بالاتر قرار گرفته است.
رامین موحدنیا در جلسه هم اندیشی با مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان و معاونان این اداره کل و با حضور اعضای هیات رئیسه ووشو استان که در محل دفتر هیات ووشو استان برگزار شد، افزود: میزبانی مسابقات بین المللی جام پارس و کشورهای غرب آسیا در زنجان که با قهرمانی تیم ملی برگزار شد، جزوء رویدادهای مهم چند سال اخیر برای ووشو استان بوده است.
وی تدوین مدیریت استراتژیک برای پیشبرد برنامه ها را عامل موفقیت های استان بیان کرد و ادامه داد: راه اندازی اولین انجمن اولیاء و مربیان توسط هیات ووشو و تدوین برنامه های آن توسط «خلیل ببری» از اعضای هیات رئیسه ووشو استان جزوء دیگر برنامه ها بوده است.
موحدنیا اعزام ووشو کاران زنجانی به رقابت های مختلف جهانی و آسیایی در یک دهه گذشته را یادآور شد و اضافه کرد: جالب اینکه در بازی های آسیایی گوانگجو تنها محسن محمدسیفی با پیراهن تیم ملی از زنجان توانست به مدال طلا دست پیدا کند.
رئیس هیات ووشو استان با یادی از زحمات و تلاش های «ایرج رحمانی» مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان بیان کرد: در دوره مدیریت سابق راه اندازی سالن اختصاصی ووشو و تهیه امکانات و تجیهزات از طیق وزارتخانه و اداره کل ورزش و جوانان موجب شد تا فضاهای مجهزی برای تمرین داشته باشیم.
وی افزایش تعداد خانه های ووشو در سطح استان را فرصتی برای قهرمان پروروی و شناسایی استعدادهای رده های مختلف سنی ارزیابی کرد و گفت: این در حالی است که بالا بودن توان فنی اهالی ووشو نیز در ارتقاء سطح آموزشی تاثیرگذار است.
موحدنیا با تاکید بر توسعه فعالیت های ووشو استان در شهرستان ها عنوان کرد: از سال گذشته هیات به این موضوع نگاه جدی داشته و امسال نیز با تغییر برخی روسای هیات ها از توانمندی های نقاط مختلف استان نیز استفاده خواهیم کرد.
مربی تیم ملی ووشو بهره بردن از ظرفیت حامیان مالی را برای رسیدن به اهداف و برنامه های پیش بینی شده یادآور شد و افزود: با توجه به ظرفیت های بالایی که در دو شهرستان ابهر و خرمدره انتظار داریم ووشو به عنوان برند در این مناطق معرفی شود.
موحدنیا در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر توجه به ووشوکاران در بخش بانوان اظهار کرد: در چند سال گذشته شاهد موفقیت های بانوان ووشو کار بوده ایم که امسال با برنامه ریز یمدون قصد داریم فعالیت ها را ارتقاء دهیم.
وی کسب عنوان قهرمانی در بخش ساندای بزرگسالان، نایب قهرمانی در تالو رده جوانان، قهرمانی در المپیاد و ستارگان بسیج کشور را جزوء افتخارات ووشو سال گذشته استان برشمرد و ادامه داد: این افتخارات در حالی روی داد که سال گذشته به لحاظ مالی هیات ووشو استان روزهای سختی را سپری کرد امید داریم امسال بتوانیم با حمایت های مالی و پیدا کردن اسپانسر در برنامه های تدوین شده موفق باشیم.
به گفته این مربی تیم ملی، برگزاری کلاس های آمایش استعدادیابی مربیان در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری جزوء برنامه های هیات استان برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی مربیان است.
موحدنیا جایگاه ویژه ووشو در بسیج ورزش کشور را متذکر شد و افزود: در استان زنجان نیز ارتباط تنگاتنگ هایت استان با تربیت بدنی سپاه منطقه زنجان موجب شده تا بخشی از امکانات را از این طریق تامین کنیم.
وی آسفالت ریزی محوطه آکادمی ووشو، خرید کولر برای سالن ووشو، اصلاح روشنایی مسیر منتهی به آکادمی، رفع مشکلات خطوط تلفن و تامین آب شرب هیات را جزوء خواسته ها از مدیر کل ورزش و جوانان مطرح کرد.
رئیس هیات ووشو استان از برگزاری همایش بزرگ خانواده ووشو به میزبانی شهرستان خرمدره خبر داد و افزود: این همایش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات استان مرداد ماه سال برگزار خواهد شد.
تامین مشکلات مالی
نایب رئیس هیات ووشو استان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت دیرهنگام ووشو در بخش بانوان گفت: اکنون فعالیت بانوان نسبت به آقایان طولانی است و برای رسیدن به جایگاه باید مشکلات مالی از پیش رو برداشته شود.
فاطمه غضنفریون حمایت های رئیس و دبیر هیات ووشو استان را برای ارتقاء جایگاه ووشو بانوان استان در کشور مهم دانست و افزود: در چند سال گذشته مربی بخش بانوان از استان اصفهان در زنجان حاضر می شد که متاسفانه مشکلات مالی سد راه تداوم برنامه های تمرینی شد.
وی از فعالیت6 کلاس بخش بانوان و 7 مربی تالو و ساندا استان خبر داد و یادآور شد: هم اکنون با وجود دیرپا بودن ووشو در بخش بانوان استان 100 ووشوکار فعالیت می کنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =