خلق تولیدات قرآنی هدف اصلی هفته قرآن و عترت در کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این هفته با نگاه خلق تولیدات قرآنی در استان برگزار شده است، گفت: آثار برگزیده در جشنواره‌های مختلف این هفته به صورت پکی برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری، در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: بنا به تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته قرآن و عترت برای اولین بار در استان کردستان و ۷ استان دیگر کشور برگزار می شود.

وی افزود: هفته قرآن و عترت از ۲۱ فروردین ماه با نواخته شدن زنگ قرآن و عترت در مدارس کردستان آغاز شد و تا ۲۶ فروردین ماه و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره و تجلیل از آثار برگزیده به اتمام می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به ارسال نزدیک به دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره‌های قرآن و عترت استان، بیان کرد: هنرمندان و فعالان قرآنی از جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استقبال خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته ۴۰ برنامه قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در شهرستان‌های استان نیز در راستای منور شدن به نور قرآن در این هفته برنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه هفته قرآن و عترت در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم در مراسم اختتاحیه این هفته در روز پنج شنبه، ۲۶ فروردین ماه، بتوانیم استان کردستان را در حوزه قرآن و عترت به کشور و جهان معرفی کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =