خط قرمزهای دولت در مسکن مهر از زبان معاون استاندار کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه مردم باید در سایتهای مسکن مهر احساس امنیت و آرامش خاطر داشته باشند، گفت: رعایت استانداردهای فنی در بحث مسکن مهر، خط قرمز ما خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، در جلسه شورای مسکن استان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی شورای مسکن در سال 95 بر اساس وعده ها، انجام تعهدات به شرط تأمین اعتبار است، گفت: این مهم با هدف اتمام پرونده مسکن مهر استان در سال جاری است.

وی با تأکید بر رسالت سنگین اعضای شورای مسکن در این راستا، خواستار رعایت عدالت در تمام تصمیم گیری های مربوط به این قضیه شد.

قادری با یادآوری این موضوع که شهرداریها تعهدی برای محوطه سازی در سایت های مسکن مهر ندارند، تصریح کرد: این موضوع از جمله وظایف متقاضیان است که باید به آن عمل کنند.

قادری با تأکید بر اینکه این مسئله در موضوع آماده سازی پروژه 504 واحدی مسکن مهر دیواندره نیز باید لحاظ شود، افزود: تعاونی موظف است در راستای تکمیل و آماده سازی پروژه، همکاری لازم را با بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی انجام بدهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت اتمام کار توسط پیمانکار این پروژه تأکید کرد و با اشاره به لزوم نظارت بر این طرح، تصریح کرد: چنانچه پیمانکار، حقوقاتی از دولت طلب دارد، باید پرداخت شود.

وی در ادامه پیرامون دستور کار دیگر این جلسه یعنی بررسی مشکلات پروژه 1120 واحدی فاز سوم بهاران سنندج نیز، این طرح را از جمله چالشهای مسکن مهر استان عنوان کرد و افزود: سیاست ما در شورای مسکن، اتخاذ تدبیری برای حل مشکلات این پروژه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه مسائل فنی در این پروژه ها از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: مردم باید در سایتهای مسکن مهر احساس امنیت و آرامش خاطر داشته باشند، چراکه رعایت این مسائل فنی در بحث مسکن مهر و بویژه این پروژه، خط قرمز ما خواهد بود.

معاون استاندار کردستان، ضرورت پیشرفت فیزیکی مناسب این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی را با هدف به سرانجام رساندن آن یادآور شد و گفت: در صورت عدم ایفای تعهدات از جانب پیمانکار، اداره کل راه و شهرسازی مؤظف به برخورد و ضبط ضمانتنامه ها است.

قادری با بیان اینکه هرگز از پیگیری منافع مردم کوتاه نخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه باید در چهارچوب قانون نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه را کنترل می کنیم، افزود: البته به همان اندازه که به منافع متقاضیان اهمیت می دهیم، رعایت منافع پیمانکاران را نیز لازم می دانیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه عمل دولت به تعهدات خود، حق پیمانکار و تحویل به موقع واحدهای مسکن مهر، حق متقاضیان است، گفت: ظرف 10 روز باید وضعیت این پروژه تعیین تکلیف شود و در صورتی که پیمانکار کار نکند با فسخ قرارداد، خلع ید خواهد شد.

قادری در ادامه استفاده از ظرفیت سایتهای مسکن مهر برای تکمیل آنها را یک راه حل مفید عنوان کرد و گفت: میتوان از طریق فروش کاربری های تجاری در داخل خود سایتها و نیز در صورت لزوم مهندسی مجدد سایتهای مسکن مهر، منابع لازم برای ایجاد ارزش افزوده و تأسیسات روبنایی و زیربنایی با هدف کمک به تحویل مسکن مهر به متقاضیان را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه 4هزار واحد از سایتهای مسکن مهر در مرحله سفتکاری و 5500واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این9500واحد باید سهم و میزان تعهد وزارتخانه های راه و نیرو و نیز سهم استان مشخص شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =