نماینده مردم گرمسار که شب گذشته به عنوان مخالف مصوبه مجلس درباره هدفمندی یارانه ها در نشست صداوسیما شرکت کرده بود، اعلام کرد که از سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز دعوت شده بود اما او نپذیرفت.

به گزارش خبرآنلاين، در جلسه علني امروز مجلس و همزمان با بررسي بخش هاي هزينه اي لايحه بودجه سال 95، سخنگوي كميسيون تلفيق از اقدام شب گذشته صداوسيما گلايه كرد. صداوسيما برنامه نشست خبري خود را با حضور نماينده مخالف تبصره 14 بودجه سال جاري که به موضوع هدفمند يارانه ها اشاره داشت، برگزار كرده بود. سخنان محمدرضا پورابراهيمي با همراهي علي لاريجاني، رئيس مجلس مواجه شد. لاريجاني گفت: صداوسیما باید این موضوع را اصلاح کند و از سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه دعوت شود تا مصوبات مجلس را توضیح دهد و از آنها دفاع کند. اگرچه نظر مخالف هم قابل انعکاس است ولی نظر مجلس را سخنگوی کمیسیون تلفیق باید مطرح کند. (اينجا)

در واكنش به اين سخنان، غلامرضا كاتب كه ميهمان شب گذشته نشست خبري صداوسيما بود، همزمان با برگزاري نشست علني مجلس،‌ نشستي خبري برگزار كرد و در جمع خبرنگاران پارلماني از صداوسيما دفاع كرد.
كاتب گفت: در مورد مصوبه روز گذشته مجلس درباره تبصره 14، نمايندگان زيادي موافق و برخي مخالف بودند. در اين بين آقاي پورابراهيمي موافق و بنده مخالف بودم و هر دوي ما به نشست خبري تلويزيون دعوت شديم.
عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: آقاي پورابراهيمي به صداوسيما آمد اما معلوم نيست كه چرا در نشست خبري شركت نكرد! بايد دليل اين كار را از خودشان بپرسيد.
وي گفت: امروز در صحن،‌ علنا صداوسيما را مورد خطاب قرار داده و اعتراض كردند كه اين كار انصاف نبود. صداوسيما موافق و مخالف را با هم دعوت كرده بود و وقتي آقاي پورابراهيمي شركت نكرد، مجري برنامه به عنوان موافق سخن گفت.
كاتب با تاكيد بر اينكه اميرآبادي،‌ ميهمان تلفني نشست خبري هم مخالف مصوبه بود، گفت: سخنگوي كميسيون بايد براي دفاع از مصوبه مجلس مي آمد. اين كار به نفع مردم و نظام بود و او اگر نتوانسته در برنامه اي شركت كند،‌ نبايد تقصير را گردن صداوسيما بيندازد.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =