۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس نهاد رهبری ولی فقیه در دانشگاه‌ها: براساس سند موسیقی، برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: موضوع موسیقی سال‌ها قبل هم مورد توجه بود و با توجه به اختلاف نظری که درباره برگزاری کنسرت ها و نوع موسیقی در دانشگاه ها بود، لازم است که سیاست گذاری در این رابطه صورت گیرد.

وی گفت: وزارتخانه های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد و نهاد رهبری ولی فقیه در دانشگاه ها متولی این سند هستند و این سند با همکاری آن ها تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

محمدیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه نوع موسیقی باید در دانشگاه ها وجود داشته باشد افزود:‌ در دانشگاه ها باید از موسیقی فاخر و متعالی که از نظر محتوایی و مسائل شرعی تعریف درستی داشته باشد استفاده شود، چرا که دانشگاه‌ها یک محیط علمی هستند و برگزاری کنسرت با فضای علمی سازگار نیست.

وی تاکید کرد: باید موسیقی عالی و فاخر را تقویت کنیم.

محمدیان گفت: برای این تصویب این سند اختلاف نظری وجود نداشت و تمامی موارد و موضوعات آن به صورت اجماعی مورد تایید و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

سند موسیقی اواخر پارسال تصویب و به دانشگاه های ابلاغ شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    6 0
    به موسیقی که میرسه میگن دانشگاه جای علمه ولی 1000 تا برنامه غم نا مربوط به علم توش باید برگزار شه دوتا اهنگ لوس که تو صدا سیما پخش شده همون بهتر تو دانشگاه کنسرت نشه ، ما که تو هیج کدوم از مراسمای اقایون شرکت نمیکنیم اینم روش وااالا