نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مصطفی علما در دیدار با مدیران ارشد بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های مناسبی هم‌چون آب و خاک مناسب، اقلیم چهار فصل و نیروی کار در بخش کشاورزی بوده که این ظرفیت‌ها برای تولید انواع محصولات مفید است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی استعداد‌ها و توان نیروی انسانی در بخش کشاورزی ضروری است عنوان کرد: با شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها و با ایجاد انگیزه می‌توان این بخش را علمی‌تر کرده و با تلاش بیشتر به شکوفایی رساند.

علما با اشاره به تاثیر به‌سزای بخش کشاورزی در اقتصاد استان کرمانشاه گفت: زمینه تحقق کار اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی وجود داشته و تنها باید با کارهای اساسی و مدیریتی آن را هدایت و اجرایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید پایدار باید به عنوان نگاه به تولیدات کشاورزی مورد توجه باشد افزود: لازم است اراضی دیم را به سمت آبی برده تا مرغوبیت محصول بالا رفته و بتوان علاوه بر تامین نیاز داخل شرایط را برای صادرات تولیدات کشاورزی فراهم کرد.

علما با اشاره به طرح‌هایی که در راستای شعار امسال باید اجرایی شود خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بخش کشاورزی قرار داده شده باید با مطالعه، نظارت، بررسی و مدیریت دلسوزانه همراه باشد.

وی با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید متکی به تولیدات داخل بود اظهار کرد: ایران اسلامی کشوری ثروتمند از لحاظ منابع و امکانات است و توجه به تولیدات داخل سبب بی‌اثر شدن تحریم‌های دشمن در اقتصاد می‌شود.

علما با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای تامین امنیت غذایی مردم، ایجاد اشتغال و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت جهاد کشاورزی نشان از تلاش این وزارتخانه در صف اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =