زمانی که اسکوترها به کمک هوای اصفهان می‌آیند!/منتظر تاکسی برقی باشید

به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اسکوترها در سه ماهه اول امسال به اصفهان می‌آیند و سعی داریم در نخستین اقدام پارکبانان و ناظران پارک‌ها را به اسکوتر مجهز کنیم.

علیرضا صلواتی ، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که شهرهای بزرگ کشور را درگیر خودش کرده موضوع موتورسیکلت‌هاست، چراکه موتورسیکلت‌ها آلودگی هوا، صوت و جرائم رانندگی را به وجود می‌آورند.

وی افزود: آلودگی‌های سطح شهر، 45 درصد تصادفات منجر به فوت همگی توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود که در اکثر موارد نیز آن‌ها مقصر شناخته می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: از سال گذشته طرحی پیشنهاد شد که بر اساس آن برای موتور سیکلت ها در شهر اصفهان دو موضوع مطرح شد سیستم فنی موتور سیکلت‌ها از کاربراتوری به انژکتور تبدیل شود و همچنین موتورهای برقی به سطح شهر اصفهان وارد شوند.

صلواتی تصریح کرد: متاسفانه سال‌ها در خصوص موتور سیکلت ها شاهد شعار در خصوص مشکلات بوده‌ایم، اما هیچ‌گاه شاهد اتفاق عملی نبوده‌ایم؛ در همین راستا شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای تولید و ورود موتورسیکلت‌های برقي ساخت داخل به توافق رسيدند.

ورود 5 هزار موتورسيكلت برقي به اصفهان

وی اضافه کرد: بر اساس این توافق شرکت‌های دانش بنیان وارد مسئله برقی کردن موتورسیکلت‌ها شدند و کارخانه‌هاي موتورسیکلت در ایران نیز پذیرفتند که موتورهای برقی تولید کنند و بر اساس همین توافق پنج هزار موتور سیکلت برقی وارد شهر اصفهان خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار بر این است که برای خرید موتور سیکلت‌های برقی یک و نیم میلیون تومان تسهیلات داده شود و به دلیل اینکه این موتورها در داخل کشور تولید می‌شود هزینه تولید بسیار کمتر است.

صلواتی تاکید کرد: این موتورها هنر فرزندان این مرز و بوم است که بدون واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد. البته ذکر این نکته كه شهرداری اصفهان اصلاً قصد تصدی گری ندارد بسیار مهم است؛ ما فقط برای اینکه بتوانیم هوای بهتری با ورود این موتور سیکلت ها به شهروندان ارایه کنیم به اين مبحث ورود کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: سؤال اینجاست که چرا مدت‌هاست نه اتحادیه‌های موتور سیکلت و نه مسئولان ذی‌ربط برای ورود موتور سیکلت برقی پیش قدم نشده بودند؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اسکوترها نیز در سه ماهه اول سال آینده به اصفهان می‌آیند و سعی داریم در اولین اقدام پارکبانان و ناظران پارک‌ها را به اسکوتر مجهز کنیم. همچنین در اصفهان باید منتظر تاکسی و اتوبوس‌های برقی هم باشیم و امیدواریم که بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =