ایلنا نوشت: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تأکید کرد: مخالفت‌ها با برجام، مغرضانه، به دور از انصاف و خلاف نظر رهبری است.

آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به سیاه نمایی‌های اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از توافق هسته‌ای و برجام، اظهار داشت: اگر چه بحث برجام یک امر تخصصی است اما ما باید توجه‌مان بیشتر معطوف به نظرات مقام معظم رهبری باشد چرا که ایشان با دوراندیشی‌های بسیار صحیح و مطابق با واقع در مسائل مختلف از جمله برجام و توافق هسته‌ای نکات خود را بیان می‌کنند.

وی با تأکید بر این که تمام مسائل مربوط به بحث توافق هسته‌ای و حتی ریز اقدامات آن با نظر و مشورت مقام معظم رهبری انجام شده و نگاه ما نباید جدای از نگاه ایشان باشد، گفت: متأسفانه این روزها، بسیاری از ایراداتی که از دولت آقای روحانی و مثلا بحث برجام و توافق هسته‌ای می‌شود مغرضانه و بدور از انصاف است؛ از طرفی این ایراد گرفتن ها که به سیاه نمایی می ماند، مطابق با واقع و مطابق نظر رهبر معظم انقلاب هم نیست.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: می‌بینیم که رهبری در جاهای مختلف از قضیه برجام و توافق هسته‌ای حمایت و آن را تأیید کردند؛ ایشان از طرفی افراد مذاکره کننده را مؤمن، متدین، شجاع و دلسوز خطاب کردند و از زحمت هایی که برای برجام و توافق هسته ای کشیدند، تقدیر و تشکر کردند، منتها نباید فراموش کنیم که طرف مقابل نیز، طرفی است که با نظام عناد و دشمنی دارد و از هر اقدامی علیه ما فروگذار نخواهد کرد.

روحانی و دولتمردان حسن نیت دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آقای روحانی و دولتمردان حسن نیت دارند، گفت: شکی نداریم که دولتمردان و مخصوصا آقای روحانی با حسن نیتی که دارند، در مقام این هستند که انشاالله کشور از نظر اقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشد، چرا که می بینیم در مقام حمایت از مردم و پشتیبانی از اقتصاد مردم تلاش دارند و واقعا شکی نیست در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی برنامه دارند.

وی با بیان این که سیاه نمایی علیه خدمات دولت آقای روحانی زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: این بداخلاقی‌ها و مخالفت کردن‌ها و دامن زدن به مطالبی خلاف واقعیت به صلاح نظام و مردم نبوده و از طرفی موافق نظر رهبر معظم انقلاب هم نیست؛ یعنی با نظرات ایشان تطابقی ندارد.

مخالفان برجام ان‌شاءالله که قصد خیانت ندارند

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ کسانی که به انتقاد و مخالفت با برنامه های دولت و برای مثال مخالفت با برجام و توافق هسته ای می پردازند،‌ ان‌شاءالله که قصد خیانت ندارند و فقط برداشت‌هایشان این گونه است، اما باید تأمل کرده و بدانند که نتیجه کارشان خلاف تحقق اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله مقتدایی در پایان گفت: قطعا اگر منتقدان و مخالفان دولت، دلسوزانه نقدهای خود را بگویند و مطرح کنند برای کشور هم مفید خواهد بود اما اگر از حالت انتقاد خارج و به سیاه نمایی تبدیل شود، مفید نخواهد بود؛ قطعا به کارهای دولت نیز نقد وارد است و شکی در این موضوع نیست؛ اگر انتقاد به صورت سازنده و صحیح مطرح شود، آقای رئیس جمهور و دولت می پذیرند اما اگر انتقاد وارد نیست، مخالفان نسبت به ادامه آن اقدام نکرده و اذهان مردم را منحرف نکنند، چرا که این کار وحدت و همدلی را خدشه‌دار خواهد کرد و در راستای شرع و پیشبرد انقلاب نیز نخواهد بود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    7 1
    دولت پيشين احمدي نژاد باعث تحريم ها گذشته شد ولي حالا چهارشنه سوري هاي كاذب باعث تحريم ها ميشوند