معاونت اجتماعی، خط مقدم تحقق جامعه محوری پلیس است

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: معاونت اجتماعی، خط مقدم تحقق جامعه محوری پلیس اسلامی است و باید سرمایه گذاری بیشتری روی آن صورت گیرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "کامراني صالح" در تشريح اين خبر گفت: به منظور راهبري و انسجام هرچه بيشتر فعاليت هاي فرهنگي پليس در ايام پاياني سال و تعطيلات سال جديد، قرارگاه نوروزي امام علي (ع)در ستاد فرماندهي انتظامي استان راه اندازي شد.

وي افزود: اين قرارگاه با همکاري معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از ماه ها قبل کليه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي پليس را برنامه ريزي و بر روند اجراي بهينه تدابير و راهکارهاي اجراي آنها نظارت مستمر داشت.

کامراني صالح توضيح داد: برگزاري نشست هاي خبري، جلسات اتاق فکر، شوراهاي اطلاع رساني و جنگ نرم با حضور مديران، مقامات استاني و اصحاب رسانه به ويژه صدا و سيما و خبرنگاران استاني و کشوري ازجمله اقداماتي بود که براي هماهنگي هاي مربوط به اطلاع رساني هاي پليسي، قبل از دور اول سفرها صورت گرفت.

اين مقام انتظامي با اشاره به توزيع بيش از 200 هزار انواع محصولات فرهنگي و اجتماعي در ايام تعطيلات نوروز بيان کرد: اقدامات اجتماعي و فرهنگي پليس در ايام نوروز شامل تهيه و توزيع بروشور ، تراکت ، نقشه استان ، نصب بنر و تبليغات ميداني، توزيع کتاب و کتابچه با موضوعات پليسي و احکام و ادعيه سفر ، بانک هاي اطلاعات شهري مورد نياز مسافران نوروزي، لوح هاي فشرده مشتمل بر هشدارها و توصيه هاي انتظامي و ترافيکي، آگاه سازي از طريق رسانه هاي جمعي و صدا و سيما، ارائه خدمات مشاوره اي رايگان ، برگزاري نمايشگاه و استقرار ايستگاه هاي نوروزي در نقاط پر تردد، تفرجگاه ها و ورودي هاي اصلي استان و ... بوده است.

وي در خصوص موضوعات مد نظر پليس در ايام پاياني سال گذشته و تعطيلات نوروز توضيح داد: توليد محتوا، چاپ و توزيع بنر، تراکت، پوستر و بروشورهايي با عناويني نظير چهارشنبه آخر سال، پيشگيري از سرقت، عفاف و حجاب، فضاهاي مجازي، تبريک سال نو، شعارسال و ... از جمله مواردي بود که در اين ايام به هم استاني ها و مسافران عزيز توسط کارکنان پليس در نقاط مختلف استان تقديم شد.

اين مقام مسئول در خصوص فعاليت هاي مذهبي- فرهنگي پليس در اين ايام گفت: استقرار ايستگاه نماز، توزيع اقلام تبليغاتي نظير لوح هاي فشرده و بروشورهايي با موضوع نماز و احکام آن و همچنين احکام مسافران و دعاي سفرو نصب بنرهايي حاوي تصاوير شهدا و بيانات مقام معظم رهبري از جمله فعاليت هاي پليس در اين ايام بوده است.

رئيس پليس استان البرز اقدامات معاونت اجتماعي را خط مقدم تحقق جامعه محوري پليس اسلامي دانست و يادآور شد: بدون مشارکت فعال مردم، امنيت توسعه يافته و پايدار به دست نخواهد آمد و اگر مي خواهيم توجه به پيشگيري و آموزش را درجامعه پررنگ تر کنيم بايد سرمايه گذاري بيشتري روي اين معاونت صورت گيرد.

وي با اشاره به خدمات مشاوره اي ارائه شده از سوي معاونت اجتماعي به شهروندان و مسافران نوروزي گفت: به منظور ايجاد رابطه صميمي و اعتماد آميز بين پليس و مردم و مسافران نوروزي و با هدف رفع مشکلات و آگاه سازي مردم در جهت افزايش توانايي ها و ايجاد فرهنگ مشاوره، معاونت اجنماعي استان البرز اقدام به راه اندازي ايستگاه مشاوره و مددکاري کرد.

سردار کامراني صالح در ادامه افزود: خدمات مشاوره اي که در اين ايستگاه توسط کارشناسان مرکز و پليس هاي افتخاري متخصص در امر مشاوره صورت مي گرفت شامل مشاوره فردي، انتظامي، خانوادگي، مددکاري و روان سنجي و تست هوش بود که با استقبال خوب مسافران نوروزي مواجه شد که بروشورهايي نيز درخصوص موارد مذکور در اختيار مردم و مراجعين قرار گرفت.

اين مقام مسئول با اشاره به ضرورت مشارکت عمومي در ارتقاي امنيت پايدار اظهار داشت: بهره مندي از ظرفيت خود مردم در قالب شوراي معتمدين پليس، همياران و پليس هاي افتخاري از جمله اقدامات مشارکت محور نيروي انتظامي است که در اين زمينه محصولات آموزشي فرهنگي در قالب هاي مختلف تهيه و دراختيار علاقمندان قرارداده شد.

وي بيان داشت: اين معاونت به منظور بهره گيري هرچه بيشتر از ظرفيت رسانه ها به ويژه صدا و سيما، در اقدامي خلاقانه با توليد مجموعه برنامه هايي تحت عنوان سيماي امنيت و پخش آن از سيماي استاني البرز گامي ديگر در جهت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به شهروندان برداشته است که در اين خصوص تعداد 2 برنامه با موضوع پليس راه و راهور و تعداد 8 برنامه در خصوص ساير موارد مرتبط با امنيت شهروندان، توليد و توسط سيماي مرکز البرز پخش و بازپخش شد.

سردار کامراني صالح ابراز داشت: با توجه به موقعيت ويژه استان البرز و ضرورت اطلاع رساني هاي مستمر از وضعيت راه ها و محورهاي مواصلاتي استان، تهيه گزارش از اعزام گشت هاي زمستانه و بهاره پليس درجاده ها و انجام مصاحبه هاي زنده و غيرزنده راديويي و تلويزيوني به صورت روزانه در شبکه هاي سراسري و استاني توسط هيئت رئيسه، فرماندهان شهرستان ها، معاونين و روساي پليس هاي تخصصي از جمله اقدامات رسانه اي شاخص در طول اين مدت بوده است که نقش بسيار موثري در اطلاع رساني اخبارمربوط به ترافيک شهري و جاده اي به البرزنشينان و مسافران نوروزي داشت.

وي افزود: به منظور بالابردن سطح آگاهي و آموزش عمومي نسبت به مسايل ايمني و امنيتي و همچنين توصيه به مردم براي رعايت موارد و اصول پيشگيرانه، توليدات رسانه اي نيروي انتظامي که در قالب فيلم، انيميشن، نقاشي متحرک، تيزر و ... بود در اختيار مرکز سيماي استان قرارداده شد تا در زمانهاي مناسب از شبکه استاني پخش شود.

سردار کامراني صالح بيان کرد: با هدف گرفتن بازخود از فعاليت هاي پليس در اين ايام نظرسنجي هايي نيز تهيه و دراختيار مردم قرار گرفت و همچنين در خصوص عملکرد کارکنان، مصاحبه هايي نيز با مردم و مسافران انجام شد.

وي خاطرنشان کرد: به منظور بررسي هرچه بهتر و دقيق تر اقدامات و فعاليت هاي پليس در حوزه هاي مختلف، مستند سازي عملکرد يگان هاي پليس البرز در دستورکار قرارگرفت که به همين منظور برگزاري کارگاه مستندسازي و آموزش حرفه اي کارکنان مستندساز، قبل از شروع بازه تعطيلات نوروز، اجرايي و در اين زمينه 2 تيم فعال شدند.
فرمانده انتظامي استان البرز درپايان گفت: افزايش ضريب احساس امنيت در جامعه يکي از اهداف مهم معاونت اجتماعي است که بخشي از اين هدف با راهکارهاي فرهنگي و اجتماعي روزآمد قابل دستيابي است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =