ایلنا نوشت: دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: انتقاد به برجام تا قبل از امضای آن خوب بود اما باید بپذیریم برجام به عنوان یک میثاق ملی و بین المللی امضاء و اجرایی شده است و ما باید به تعهدهایمان عمل کنیم.

مجید فراهانی  در برنامه در گفتگوی ویژه خبری که در مورد اجرای برجام بود، با بیان اینکه برجام با حمایت جدی مردم ایران کشورهای منطقه و دنیا روبرو شد، گفت: با آرامشی که در کشور حاکم شد زمینه برای سرمایه گذاری خارجی و برنامه ریزیهای جدید فراهم آمد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به ورود شرکتها و صنعتگران خارجی به کشور برای ساخت کارخانه های مختلف و سرمایه گذاری در ایران گفت: اینکه تصور شود بلافاصله پس از برجام فضای اقتصادی کشور دگرگون میشود، ساده اندیشی است.

او تصریح کرد: رشد و رونق اقتصادی و به ثمر رسیدن طرح ها زمان بر است و نمیتوانیم به صرف اینکه برجام اجرایی شده، شاهد تغییرات اساسی در اقتصاد کشور باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از نشانه های موفق بودن امضا و اجرای برجام را اختلافات کاندیداهای جمهوریخواه و دموکرات در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست و افزود: اگر برجام مثبت و موفق نبود به هیچ وجه محلی برای اختلاف دو جریان سیاسی در آمریکا در این رقابتها وجود نداشت.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه زمان مباحث پیش از برجام گذشته است، تصریح کرد: با امضای برجام طرفین تعهداتی دارند که هر کدام در قبال اجرای آنها موظفند و باید پاسخگو باشند.

فراهانی با بیان اینکه پس از برجام،‌ دولت آمریکا دیگر امکان بسیج کردن دنیا علیه ایران را ندارد، در پاسخ به سؤالی در خصوص علت تأخیر در بازگشت اموال و داراییهای ایران پس از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها گفت: وقتی کشوری برای اساس قطعنامه های سازمان ملل تحریم شود اموالش در دیگر کشورها بلوکه میشود و این کشورها پس از رفع تحریمها برای بازگرداندن یکباره این اموال و دارایی ها مقاومت میکنند و سعی میکنند که آنها را در چند مرحله پس دهند، اما در نهایت این پولها به ایران بازخواهد گشت.

او تصریح کرد: انتقاد به برجام تا قبل از امضای آن خوب بود اما باید بپذیریم برجام به عنوان یک میثاق ملی و بین المللی امضاء و اجرایی شده است و ما باید به تعهدهایمان عمل کنیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: همه صاحب نظران و دلسوزان کشور در این شرایط باید در پی توسعه و رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم باشند.

فراهانی با اشاره به اینکه شرایط بین المللی و منطقه ای و چالشها و درگیریها در اطراف جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی شرایط را برای ایجاد تحریم های بیشتر و درگیریهای احتمالی فراهم کرده است، گفت: منتقدان برجام باید بدیلی در برابر آن ارائه کنند که کشور را از تحریم ها،‌ درگیری و جنگ دور کند.

او با بیان اینکه نباید موضوعات غیرمرتبط با برنامه هسته ای از جمله برنامه موشکی و دفاعی کشور را به برجام ربط داد، ربط دادن دیگر برنامه ها و موضوعات به مسئله هسته ای را برنامه و دام برخی طرفها دانست و گفت: در داخل کشور ما نباید به این دام بیفتیم و در جبهه ایجاد تنش در منطقه قرار بگیریم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: جای تعجب است که با گذشت این همه زمان از امضاء‌ و اجرای برجام همچنان مخالفتهایی با آن در کشور وجود دارد.

فراهانی  تصریح کرد: باید در پی ایجاد امید و آرامش در جامعه و کشور باشیم و ارائه عملکرد ناقص و ایجاد یأس و ناامیدی در مردم کمی به کشور نمیکند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    3 8
    چه ربطی داره ؟مگه چه اتفاقی افتاده که همه موافق برجام باشن؟آمریکا که هنوز به تعهداتش عمل نکرده داره دبه میکنه .تنها فایده برجام خرید هواپیما برای اشراف بوده که به تفریحات اروپایی میرن .جاده های ما اینهمه کشته میده ولی کسی اهمیت نمیده ولی هواپیماها که ممکنه هر چند سال یکبار اونهم به تعداد اندک تلفات میده اینقدر مهم شده
    • حامد IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
      6 0
      نجات جان یک انسان نجات بشریت است دوست لجوج من قرآن میگه اینو... اگه زودتر میتونستیم ،با خرید این هواپیماها سرمایه های انسانی عظیمی از این مردم رو که به خاطر سقوط از بین رفتند حفظ میکردیم. از مردم عادی که هرکدومشون سرپرست خانواده بودند تا سرداران این مملکت کاظمی ها و ....
  • سیاه بخت IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    6 0
    جالبه انگار دوستان توقع داشتند در عرض دو ماه از تایید نهایی برجام همه چی برگرده سر جای اولش جدا خودتون هم می دونید به این سرعت نمیشه فقط بهونه ای هست برای فشار و حمله بیشتر ... چطور وقتی قبلا اون آقا می رفت و با یک قطعنامه جدید میومد به عنوان خط مقدم جبهه دیپلماسی و مبارز و پایدار ... مطرح می شد و کسی بازخواست نمی کرد که تبعات این قطعنامه ها چیه .... و اصلا صداشون هم در نمیومد حالا هم لطفا صبر کنید اگر واقعا نگرانید همون موقع هم باید اعتراض می کردید نه اینکه الان مدام فریاد کنید ....
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    جالبه دلواپسا بهونه ی تازه ای پیدا کردند و توی بعضی از کامنتهاشون از حذف یارانه ها برای کوبیدن دولت استفاده می کنند در حالیکه در مورد پرداخت یارانه ها این مجلسه که داره تصمیم میگیره و دولت رو موظف به اجرا می کنه . و این نشون میده که آدمای مخالف دولت هیچی از وظایف و تعهدات دولت نمی دونند و هر کم و کاستی رو به دولت ربط میدن . اونی هم که در مورد خرید هواپیما انتقاد داره اصلا در مورد چگونگی خرید و عدم پرداخت ریالی از دولت آگاهی نداره . معلومه یه چیزی شنیده ولی اصل موضوع رو نمیدونه .