اقتصادنیوز به نقل از رئیس اداره کل استاندار استان تهران نوشت: تقلب و بی اصالتی در تولید داخلی آنقدر رواج پیدا کرده که اگر نظارت های سازمان استاندارد نباشد برخی تولیدکننده ها حتی حاضرند اسید به خورد مردم بدهند.

مسلم بیات گفت: تقلب در بخش تولید کشور رواج پیدا کرده که اگر نظارت‌های سازمان ملی استاندارد نباشد، برخی تولیدکنندگان برایشان اهمیتی ندارد که با جان مردم بازی می‌کنند.

او افزود: رواج تقلب در بازارهای کشور ریشه‌های گوناگونی دارد که مهم ترین دلیل آن به دخالت دولت در قیمت گذاری و کسب و کار بنگاه های اقتصادی بر می گردد و تا زمانی که اقتصاد به سمت تولید رقابتی و قیمت‌گذاری غیر دولتی حرکت نکند این پدیده در کشور ادامه یافته و نمی توان با برخوردهای پلیسی از آن جلوگیری کرد.

مدیر کل استاندارد استان تهران به شبکه گسترده کارخانه‌های آبلیموی غیر مجاز در کشور اشاره کرد و افزود: بارها پیش آمده که به برخی کارخانه‌های آبلیمو مراجعه کرده‌ایم اما آبلیمویی ندیده‌ایم و این واحدها با استفاده از مواد شیمیایی مایعی شبیه آبلیمو را وارد بازار کرده اند و در واقع نوعی اسید به خورد مردم داده اند.

او گفت: هر وقت هم که سراغ تعطیلی این واحدها می رویم داد تعدادی از نمایندگان مجلس بلند می شود تا جایی که گمان می کنیم تعداد نمایندگان آبلیمو در مجلس از نمایندگان مردم بیشتر است!

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    303 1
    این نماینده ها حتما سود میبرن
    • بی نام US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      37 2
      من کارمند وزارت صنایع هستم تا حالا با چند کارخونه دار در این باره صحبت کردم و بعضی از اون ها در ابتدا کار خودشون آبلیمو واقعی تولید می کردند اما می گفتند هزینه تولید 3 برابر می شده اکثر جنس هاشون بعد از یک سال ونیم خاطر قیمت بالا فروش نمی رفته و تغییر رنگ می داده
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      26 2
      این یک کار بهداشتی و نظارتی است اما ابعاد ان به قدری گسترده است که دخالت شورای امنیت ملی و دادستانی را میطلبد. ضمنا نباید بسیاری از تولیدات باکیفیت و سالم ایرانی را نادیده گرفت. اقتصاد مقاومتی فقط بستن ورودیها نیست. نظارت بر کیفیت تولیدات داخل هم هست. لطفا اعتماد مردم رو تقویت کنید.
    • خزاعي RO ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      94 22
      تا جايي كه توان داشته باشم جنس خارجي ميخرم و مصرف ميكنم و با افتخار هم اين كار رو ميكنم
    • عربلو RO ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      35 11
      اگر 10 سال چيزي نخوريم و واردات نداشته باشيم و پاسپورت اين مديران مرتبط هم ضبط بشه بلكه انشاالله درست ميشه
    • امير مالوف RO ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      30 0
      تا وقتي خودمون به فكر جون خودمون نباشيم قطع به يقين به اميد مسئولين و دست اندركاران در هر پست و مقامي نميتونيم بمونيم ، اون از جاده ها و خودروها ، وضعيت صنايع غذايي ، ساخت و ساز و ....
    • اعظم RO ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      46 0
      خدا از عاملان و عامران اين كارها ، از راس تا پائين در اين دنيا و اون دنيا نگذرد كه چند دهه است كه با جان مردم بازي ميشه
    • تولید کننده IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      12 78
      خب آی کیو های باسواد خود آب لیمو از یه اسید تشکیل شده بنام اسیدسیتریک.خداییش فقط انرژی هسته ایمون کمه هاااا
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
      3 9
      خسته نباشین
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
      1 0
      تولید کننده جان آبلیمو فقط اسید نیست که، هزار تا ماده ی دیگه هم توش داره. آی کیو جان ویتامین س و...
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    163 7
    فقط آبلیمو نیست شیر هم هست و هزار دیگه موادخوراکی بیچاره مردم که باید به این تولید کننده ها اعتماد کنند اونوقت می گن چرا همه جنس خارجی می خرن .
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
      99 3
      امسال، آب لیمو، رب انار، ترشی و رب گوجه فرنگی را در خونه تهیه کردیم. شیر و ماست رو هم تا حد امکان از نوع محلی خریداری میکنیم. تا ببینیم خدا چی میخواد.
  • نیما A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    87 0
    قسمت آخر عالی بود نماینده های آبلیمویی
  • مصطفی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    72 0
    تیتر را عوض کنید...بگید "کدام تولیدکننده‌ها اسید به خورد مردم نمی‌دهند؟"
  • دانیال A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    91 0
    متاسفانه بسیاری از نمایندگان مجلس ما، نمایندگان مردم نیستن نمایندگان برخی سودجویان هستند
  • حسین A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    80 0
    یعنی علت سونامی سزطان از چی می تونه باشه ؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    42 2
    تعداد نمایندگان آبلیمو در مجلس از نمایندگان مردم بیشتر است واقعا این تیکش نقص نداشت.
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    50 0
    پس فکر می کنید این همه بیماری های قلبی و گوارشی و معده و روده و ریه و سرطان و سکته، که روز به روز رکورد شکنی می کنه، از آسمون اومده، نخیر، از همین جنسهای بی کیفیت و تقلبیه
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    38 2
    لبنیات پر از وایتکس هست برخی شهرها برای تصفیه از اب ژاول با اسم تجاری وایتکس استفاده می کنن اگر معده تون مشکل پیدا کرده از لبنیات و شیر و اب لوله کشی استفاده نکنید نان هم ممکنه جوش شیرین یا جوهر قند داشته باشه کلا کیفیت بسیار پایین اومده من اینجا اب رو میذارم چند روز بمونه تا کلرش بره معده ام بیش از یک ساله مشکل پیدا کرده و توان انجام کارهای معمولی ام رو دیگه ندارم قرص و...هم بی فایده بود. قبلا ادم سالمی بودم اینجا در یاسوج دو ساله از وایتکس برای تصفیه استفاده میکنن فکر کنم تحریمها باعثش بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    21 0
    میگم چطور شده که به این راحتی این تخلفات رو انجام دادند؟نظارت نبوده یا پارتی کلفت بوده.مثلا نماینده ای وزیری فرمانداری .من اگه این تخلف رو انجام میدادم فورا منو تحویل مقامات قضایی میدادند ولی این اقایون ماشالله اشنا دارندو بیمه هستند و ازاد هستند که با جون مردم بازی کنند.ابلیمو نشد یچیز دیگه حل میکند کی به کیه اخه خودمونیم
  • پدرام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    31 2
    اشکال نداره. کم کم بدنمون نسبت به تولید داخلی مقاوم میشه.فقط خداکنه که اسیدش خارجی نباشه تا خدایی ناکرده با خوردن اسید خارجی به اقتصاد داخلی ضرر زده باشیم.
  • مسعود IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    39 0
    من به عنوان یه مهندس صنایع غذایی میگم.عامل اصلی این همه تقلب اینه که حقوق مسولین فنی کارخونه هارو خوده کارخونه دار میده.اینا هرچقدر تقلب کنن مسول فنی بدبخت نمیتونه حرفی بزنه چون حقوقش از کارخونه داره .زیاد حرف بزنه حقوق 800 تومانشو قطع میکنه یکی دیگه به جاش میاره با 700 تومان.تنها راه حل جلوگیری از این همه تقلب اینه که حقوق مسولین فنی کارخونه های صنایع غذایی از طرف استاندارد یا وزارت بهداشت پرداخت بشه .و استاندار و بهداشت مسول تعیین کنن.و گرنه اوضاع غذایی به همین شکل خواهد بود متاسفانه.
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    28 0
    سازمان حمایت از مصرف کننده را تعطیل کنید، درست میشه
  • بی نام RO ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    9 11
    شما وظیفه خود را انجام بدهید چه کار به نمایندگان مجلس دارید.سازمان استاندارد زیر نظر دولت است و این بهانه ای برای ناتوانی آن است.
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    16 2
    مواد غذایی داخلی نخرید همه از دم مشکل داره اگر هم یک تولید کننده منصف وجود داشته باشه مواد اولیه اش دچار مشکله مثلا دامدارها برای اینکه شمارش میکروبی کم بشه داخل شیر وایتکس میریزن و همین باعث میشه همه محصولات لبنی معده رو نابود کنن زیانهای دیگه اش رو مطلع نیستم و امار سرطان معده رو بالا میبره در دیگر مواد و حتی اب اشامیدنی هم ممکنه وایتکس باشه که ضررش رو چند برابر میکنه وزارت پزشکانن هم رسیدگی نمیکنه چون مشغول افزایش تعرفه پزشکانه اگر از محصولات داخل استفاده کنید بیمار شدن حداقل یکی از اعضای خانواده تون به بیماری خطرناک احتمالش متاسفانه زیاد خواهد بود و باید چندین برابر رو پول برای درمان به وزارتخانه پزشکان بدهید.
  • بی نام RO ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    22 1
    به نظر من ایران قادر به تامین غذایی مردم نیست. یعنی این سفره ای که هشتاد میلیون خلق پشت آن می نشینند هشتاد درصد با غذاهای تقلبی پر میشه. وگرنه میلیون ها نفر گرسنه می مانند.
  • فرهاد A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    12 0
    با سلام من کارشناس بهداشت مواد غذایی هستم ولی شغلم چیز دیگه ای هستش تا زمانی که دولت از کارشناس ها حمایت نکنه یه کارشناس قدرت یه نظارت رانداره مجبوره یا از شغلش استعفا بده ویا شاهد بیماری مردم با تقلبات مواد غذایی باشه. ابلیمو یکی از تقلباته تقلبات درمواد غذایی دیگه ای مثل:همبرچایسوسیسزعفرانماهیلبنیاتبرنجوغیره....
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    17 0
    تعداد نمایندگان آبلیمو در مجلس از نمایندگان مردم بیشتر است واقعا درسته. البته اینا نمایندگان گلابی هستند
  • اهل کاشانم A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    5 0
    با سلام من سعی می کنم آبلیمو سرکه سیب ابغوره جوزقند رب گوجه و محصولاتی مشابه را خودم تهیه کنم البته برای مصرف خودم و آشنایان و آنقدر مطمئن هستم که اگر کسی از من نخرد هیچ غصه ای ندارم چون خودم مصرف کننده اش هستم کاملا خانگی و طبیعی و سالم و بدون مواد نگهدارنده البته سفارش هم می گیرم محدود به قول شاعر : گر کسی می نخرد غم مخور ای باده فروش / این متاعی است گه گر کهنه شود بیش بهاست
  • ک IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    تقصیر دولت است در درجه اول . چرا در انگلستان یا آمریکا کسی جرات ندارد اسید به خورد مردم بدهد ؟ اگر کسی در فرانسه این کار را بکند ، پدر را در می آورند . نماینده مجلسی که هوار میکشد باید این اسیدها را بخوردش بدهند تا حالش جا بیاید .