۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

میزان نوشت: رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور گفت: طرح های جدید بانک ژنتیک وارد فاز عملیاتی شده است؛ نمونه ها از زندانیان گرفته شده و اطلاعات وارد فایل ژنتیک شده است.

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به اخذ 230 مجوز استخدامی برای به کارگیری نیروهای تخصصی در سازمان طی برنامه پنجم توسعه شدیم که این نیروها در مشاغل اصلی و تخصصی سازمان بکار گرفته می شود.

او گفت: از 230 مجوز اخذ شده ، 50 نفر از طریق آزمون به استخدام سازمان درآمدند که تعداد قابل توجهی از آنان پزشک و تعدادی نیز نیروهای تخصصی آزمایشگاه و سالن تشریح هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح عملکرد سال 94 گفت: علی رغم تنگناهای مالی، اعتبارات جاری پرداخت و پروژه های عمرانی تعطیل نشدند و چندین پروژه افتتاح شد و پروژه های دیگر نیز به مرحله نهایی رسید.

شجاعی گفت: تجهیزات مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی خریداری شده است و در بحث نیروی انسانی حقوق و مزایای آنها پرداخت و طبق برنامه پیشرفت داشته ایم.

او همچنین گفت: در بحث پرونده ها به رغم اینکه درحال افزایش است به نقطه خوب و مطلوبی از لحاظ زمان پاسخگویی رسیده ام و در کیفیت خدمات در خیلی از زمینه ها شاهد رشد خوبی بودیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افتتاح چندین پروژه عمرانی در سال 95 خبرداد و گفت: سال آینده چندین پروژه عمرانی به پایان و مورد بهره برداری قرار می گیرد و همچنین نیروهای جدید در سال جدید به کار گرفته می شوند.

شجاعی در ادامه گفت: طرح های جدید بانک ژنتیک وارد فاز عملیاتی شده است؛ نمونه ها از زندانیان گرفته شده و اطلاعات وارد فایل ژنتیک شده است .

او گفت: طرحی ارائه کردیم که در صورت تصویب از سال 95 اجرایی می شود دراین طرح پیشنهاد داده ایم که برای اینکه زندانی از لیست نیفتد، از تمامی زندانیانی که در گروه های هدف ما قرار دارند هنگام ورود یا خروج از زندان یک نمونه از آنها گرفته می شود و آن را نگهداری می کنیم و به مرور فایل ژنتیک آن استخراج و وارد بانک می شود که این اقدامی بزرگ است که درسال جدید آن را عملیاتی می کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به طرح دادپزشک گفت: این طرح یک طرح آزمایشی بود و در ساماندهی صدور گواهی فوت خیلی موفق بودیم و مردم از سرگردانی درآمدند.

او در پایان گفت: اگر از مشکلاتی همچون نیروی انسانی و بودجه خلاص شویم باید روی کیفیت و رویه جدید و کارهای علمی بپردازیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 1
    واقعا حيفه ژنهاى اينها هدر بره خخخخخخخ