ایکر کاسیاس در تیم پورتو روز های سختی را پشت سر می گذارد و از دروازه تیم ملی اسپانیا هم کمی دور مانده است.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ شاید زمانی که چند روز بیشتر از جدایی ایکر کاسیاس از رئال نمی گذشت، خیلی سخت می توانستیم کسی را پیدا کنیم که راضی و خوشحال از این جدایی باشد. اگر هم کسی پیدا می شد بدون شک از روی یک حس تعریف نشده بابت رفتن کاسیاس خوشحال بود. چون ایکر کسی بود که خیلی سخت می شد از او بدت بیاید. از جانلوئیجی بوفون و ژاوی دو اسطوره فوتبال دنیا گرفته تا ویسنته دل بوسکه سرمربی کنونی ماتادور ها، همه و همه به تکرار نشدنی بودن کاسیاس بار ها اذعان داشته اند. واقعا اگر کمی زندگی فوتبالی و البته غیر فوتبالی او را مرور کنیم به شخصیتی می رسیم که خیلی کم همانندش پیدا می شود. کسی که نماد اعتبار مادرید باشد، اما در عین حال در بارسلون هم برایش ایستاده دست بزنند. شاید نزدیک ترین نمونه به این حالت رونالدینیو باشد که در برنابئو برای بارسا گل می زد اما توسط رئالی ها تشویق می شد. این یعنی همان بزرگی و عظمتی که هر فوتبالیستی به آن نمی رسد. البته که از یک جایی به بعد داستان قسمت های تلخ هم دارد. همه داستان ها اینگونه اند. اما اگر در یک داستان عامل تلخ و غم آلود شدن خودی ها باشند، آن موقع است که صدای ترک خوردن قلبت بد جور به گوش می رسد. درست مثل اتفاقی که برای سن ایکر افتاد. الماس کمیاب دروازه رئال مادرید و بخشی از تمدن باشگاه، وقتی در برنابدو توسط مادریدی های کم حوصله و حالا دیگر می توان گقت قدر نشناس « هو » شد، انگار که بخشی از قلبش از جا کنده شد. کاسیاس با بی مهری تمام پرز و البته بخش نسبتا کمی از هواداران که غلبه عجیبی بر بخش عمده دوست دار او داشت، از مادرید رفت.

مقصد بعدی پرتغال بود. حالا می توان کسانی را پیدا کرد که از جدایی ایکر خوشحال باشند. بله. همین طرفداران پورتو که الان از عملکرد کاسیاس راضی نیستند، روز اول حضور او در « دو دراگا او » سر از پا نمی شناختند. اما امان از وقتی که حتی سرنوشت هم به یک نفر حسودی کند! بعد از حضور ایکر در پورتو همه چیز دست به دست هم داد تا از بهترین دروازه بان جهان در سال های مختلف یک دروازه بان پر اشتباه ساخته شود. دیدار پورتو و دورتموند در لیگ اروپا امسال همراه بود با یک اتفاق باورنکردنی برای کاسیاس. اتفاقی که کاملا نشان داد سن ایکر چه فشاری را تحمل می کند. دروازه بانی که حالا در تیم ملی اسپانیا هم پشت سر دخیا ایستاده است، در آن بازی روی یک اشتباه، گل به خودی زد و باعث تک گل دورتموند و البته حذف پورتو شد. همین اتفاق کافی بود تا ژوزه پینتو دکاستا؛ مدیر باشگاه پورتو در یک محفل خصوصی اعتراف کند که خرید کاسیاس یک اشتباه بزرگ برای تیمش بوده است.

در هر حال روز های کاسیاس با کم ترین خورشید و بیشترین ابر در حال گذر است. ایکر به شدت دارد برف پرتغال را می بیند و هر روز به فشار های روانی دسته ای طرفداران پورتو روی او افزوده می شود. چیزی حدود 4 ماه دور بودن از دروازه تیم ملی اسپانیا هم نکته ای نیست که کاسیاس بتواند با آن کنار بیاید. برای کسی که چندین سال است تمام جام های معتبر را با تیم ملی کشورش فتح می کند، دوری از پیراهن شماره 1 دلتنگی زیادی به همراه می آورد. هر چند اسپانیا در این تقریبا 4 ماه فقط 2 بازی انجام داده است. اما همین که در همین دو بازی هم ترجیح دلبوسکه، داوید دخیا بوده است، کلی نگرانی برای آینده کاسیاس به وجود می آورد.

 

اگر چه امروز روزنامه معتبر مارکا از این گفته است که شاید امشب ایکر کاسیاس 35 ساله دوباره به ترکیب اصلی ماتادور ها برگردد و جای دخیا را در ترکیب بگیرد. دخیایی که در منچستر یونایتد فوق العاده بوده و بدون شک از همین حالا جدی ترین گزینه جانشینی کاسیاس در تیم ملی خواهد بود. هر چقدر درخشش دخیا بیشتر می شود، نگرانی کاسیاس از اینکه شاید یک لغزش بیشتر او را از یورو 2016 دور کند هم بیشتر می شود.

41257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    6 0
    كجاست اون ابهت !
  • بدون نام ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    6 0
    ايكر هنوز قلب فوتبال است
  • بدون نام ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    6 0
    يورو بدون كاسياس ! حرفش هم خوب نيست